تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۱

سیگنال منفی به بازار دلار

قیمت دلار در بازار تهران در حالی به ۴۵ هزار تومان رسیده که قیمت دلار امروز شیب صعودی روز‌های گذشته را ندارد و به نظر می‌رسد همه منتظر رای‌گیری طرح پارلمان اروپا برای عملیاتی شدن آن هستند.

اقتصاد۲۴در معاملات بازار ارز در روز یکشنبه، بازار ارز هرات شارپ‌های رفت و برگشتی داشت. دلار هرات در پشت خط شنبه در کانال جدید پیشروی کرد و در روز یکشنبه هم در همین کانال باقی ماند.

نوسان قیمت دلار در هرات و تهران

صبح در ابتدای کار رشد پیدا کرد بعد تا تسویه پایین آمد و بعد از تسویه دوباره افزایشی شد. در نهایت هرات در ۴۴ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

برعکس هرات، تهران اصلا نوسانی نداشت، فقط بازه اعلام قیمت که در روز شنبه در سطح هزار تومان بود، در معاملات یکشنبه به ۵۰۰ تومان محدود شد.

سیگنال وزیر خارجه به بازار ارز

آن چیزی که موجب شد روند معاملات کند نشود و حتی قیمت‌ها به قول معامله‌گران سفت‌تر شود برداشتی بود که در بازار از صحبت‌های امیرعبداللهیان شد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دلار در یک ماه آینده/ گفتاردرمانی رئیس کل بانک مرکزی قیمت دلار را کاهشی نمی‌کند


روز یکشنبه بعد از جلسه غیرعلنی از امیرعبداللهیان سوال شد، در صورت قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریستی اروپا، جمهوری اسلامی به تلافی، از NPT یا همان پیمان منع گسترش صلاح هسته‌ای، خارج می‌شود؟ وزیر امور خارجه در پاسخ گفت اگر تعداد اندکی از رهبران سیاسی اروپا هیچ تجربه‌ای در حوزه دیپلماسی ندارند و امروز تنها در رأس دستگاه دیپلماسی قرار گرفته‌اند از جمله وزیر خارجه آلمان، لذا اگر آن‌ها در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی متصور است.

رسانه‌ها با وجود اینکه وزیر خارجه به صراحت به خروج از NPT اشاره نکرده بود، اما به نقل از او تیتر زدند احتمال خروج از NPT است. این اظهارنظر شاخک معامله‌گران را تیز کرد و به واسطه آن، یکی از عوامل رفت و برگشتی شارپی هرات بود.

۳ خبر منفی برای معامله گران ارزی

در مجموع در بازار یکشنبه سه خبر حس منفی به معامله‌گران داد: خروج از NPT، ادعای تحریم‌های سخت اروپا و بحث رای‌گیری درباره طرح پارلمان اروپا.

در بین این خبر‌ها خبر رای‌گیری درباره طرح پارلمان اروپا که امروز انجام می‌شود از همه حساس‌تر بود، چون اگر امروز دوشنبه اروپا طرح پارلمان را درباره سپاه تصویب کند، احتمالات بعدی هم از طرف ایران روی میز قرار می‌گیرد.

ارسال نظر