تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۱

پیش بینی قیمت خودرو در ماه‌های آینده

قیمت خودرو در بازار چند پله‌ای کاهش یافته، هرچند سرعت کاهش آن مانند گرانی آن، جهشی نیست، اما به تدریج در حال کاهش است.

اقتصاد۲۴استارت افت قیمت خودرو از روز گذشته زده شد و امروز شاهد ادامه این روند بودیم؛ بطوریکه «پژو ۲۰۷ دنده ای» پس از هفته‌ها رشد قیمت امروز با افتی ۲۲ میلیونی رکود کاهش قیمت را شکست. به گفته فعالان بازار خودرو رکورد قیمت در این بازار در حالی شکسته شد که در ابتدای روز شاهد کاهش نرخ دلار در بازار بودیم و با رسیدن روز به نیمه این روند تغییر کرد قیمت به مرز روز گذشته بازگشت، اما بازار خودرو روند کاهشی را به افزایشی شدن ترجیح داد و با این شرایط امروز شاهد افت قیمت در این بازار بودیم.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۷ پلاس»، «سمند LX با موتور EF۷»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتور EF۷» در بازار امروز ۴۴۸ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و افت ۵ میلیون تومانی را ثبت کرد. اما «هایما S۷ پلاس» با افت ۵ میلیونی یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورد.

«تارا دنده ای» هم در بازار با افت ۷ میلیونی در بازار ۶۰۰ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز «دنامعمولی» در بازار ۶۰۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد تغییر قیمت نداشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار ۷۴۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۱۰ میلیونی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» که در ابتدای هفته جاری رکوردار رشد قیمت بود امروز با افت ۲۲ میلیونی در بازار ۶۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر