تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

چه تعداد سکه در بورس به فروش رفت

از ۲۴ دی ماه سال جاری فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در ۵ روز معاملاتی گذشته چند ربع سکه در بورس کالا فروخته شد و چند نفر خریدار این سکه ها بودند؟

اقتصاد۲۴ مدتی است که روند سکه و طلا با رشد قیمت دلار صعودی شده بود و این مسئله موجب شد تا سرانجام بانک مرکزی سیاست‌های دخالتی را جهت کاهش قیمت سکه و طلا آغاز کند. یکی از سیاست‌های بانک مرکزی عرضه ربع سکه در بورس کالا بود. از ۲۴ دی ماه سال جاری فروش ربع سکه در بورس کالا آغاز شد. در ۵ روز معاملاتی گذشته چند ربع سکه در بورس کالا فروخته شد و چند نفر خریدار این سکه‌ها بودند؟

چه تعداد سکه فروخته شد؟

نود اقتصادی طی گزارشی در این باره نوشت: آمار معاملات ربع سکه در بورس نشان می‌دهد، طی ۵ روزمعاملاتی گذشته حدود ۱۷ هزار و ۳۷۷ نفر، تعداد ۶۶ هزار و ۱۴۵ قطعه ربع سکه خریداری کرده‌اند و بانک مرکزی توانسته از این طریق در مجموع بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان از نقدینگی بازار را جمع آوری کند.


بیشتر بخوانید: شرایط خرید ربع سکه از بورس


آمار نشان می‌دهد در مجموع معاملات صورت گرفته هرقطعه ربع سکه بورسی به طورمیانگین در حدود ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است. این درحالی است که قیمت این کالا در بازار‌های غیر رسمی حدود ۹ میلیون تومان ادعا می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر