تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱

وقتی شبنم قلی خانی ملکه می‌شود

سریال «نارگیل» سریالی کودکانه است که با روایت داستانی افسانه‌ای، حضور شخصیت‌های عروسکی، دیالوگ‌های طنزآمیز، حضور شخصیت‌های کودک به‌عنوان عاملان اصلی داستان و همچنین ژانر موزیکال، می‌تواند برای کودکان شما جذّابیت ایجاد کند.

اقتصاد۲۴ این تصویر متعلق به حضور شبنم قلی خانی در سریال نارگیل است که نقش ملکه را در آن بازی می‌کند. شبنم قلی درباره نقشش در این سریال گفت: از آنجایی که این نقش برآمده از افسانه‌ها بود، صحبت‌هایی را با کارگردان داشتم تا کمی بازی در این نقش را فانتزی ببینیم و از حالت رئال آن را خارج کنیم. بالاخره این نقش یک ملکه است و به‌صورت تیپیکال نگاه‌ها به او مثبت است. در مقابلش یک نقش منفی هم وجود دارد.

ملکه، اما از همه نظر مثبت طراحی شده است، از رنگ و فرم لباس گرفته تا جنس بازی و فکر می‌کنم مواجهه با این کاراکتر و داستان‌های مرتبط با آن برای بچه‌ها هم می‌تواند جذاب باشد.

سریال نارگیل

سریال «نارگیل» سریالی کودکانه است که با روایت داستانی افسانه‌ای، حضور شخصیت‌های عروسکی، دیالوگ‌های طنزآمیز، حضور شخصیت‌های کودک به‌عنوان عاملان اصلی داستان و همچنین ژانر موزیکال، می‌تواند برای کودکان شما جذّابیت ایجاد کند. این اثر سریالی داستان خانواده‌ی راستگوهاست که جادوگر پلیدی به نام وروره دشمن آن‌هاست. در این مقابله، تشخیص شخصیت‌های مثبت از منفی برای کودکان ساده است و اهمیت درستکاری و مقابله با بدی به‌وضوح دیده می‌شود.

دیالوگ‌های اثر به‌صورتی گویا و مستقیم کار‌های درست را مشخص کرده و کار‌های نادرستی مانند دروغ‌گویی را تقبیح می‌کند. بنابراین اگر شخصیت‌های کودک دچار اشتباهاتی می‌شوند، مخاطبین کودک به‌راحتی متوجه اشتباه‌بودن آن شده و احتمال تقلید ناچیز می‌شود.

در این میان، شخصیت‌های عروسکی نیز حضور دارند که رفتارهایشان طنزآمیز است و احتمالاً برای کودکان محبوبیت دارند؛ بنابراین اگر اشتباهی در رفتار یا گفتار آن‌ها نمایش داده شود، تقلیدپذیرتر است. دراین‌صورت بهتر است درباره‌ی پیامد رفتار‌های نادرست از کودکان سوال شود تا درباره‌ی درست یا نادرست‌بودن رفتار‌ها خودشان به نتیجه برسند.

منبع: وقت صبح

ارسال نظر