تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

دمیدن روح «شرلوک هولمز» در صنعت بیمه! / سوژه‌گی بیمه در سریال چشم بندی

سریال «چشم بندی» که این شب‌ها از شبکه سوم سیما در حال پخش است، از آن جهت که توانسته ژانر کمدی و پلیسی را با هم تلفیق کند، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

اقتصاد۲۴- سوژه زمخت و غریب «بیمه» که سال‌ها جای خالی آن در سیما احساس می‌شد، همواره با عدم اقبال کارگردانان، تهیه کنندگان و نویسندگان مواجه بود، چرا که نه تنها نمی‌توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند، بلکه گاه به دلیل آنکه مخاطبان نیز دل خوشی از شرکت‌های بیمه نداشتند، همواره با تردید مواجه بود.

این بار، اما «چشم بندی» توانسته با ورودی متفاوت به ماجرا و نیز به کارگیری درون مایه طنز، تجربه جدیدی را برای مخاطب تلویزیون خلق کند.

استفاده از بازیگرانی که جذاب‌ترین خاطرات کمدی را برای بینندگان به جا گذاشته اند در کنار فیلمنامه‌ای که همزمان با مفهوم بیمه، جست و گریز‌ها و درگیری‌های ذهنی فیلم‌های پلیسی و معمایی را به همراه دارد، یک سریال جذاب و در عین حال دارای پیام را رقم زده است.

«شاهد احمدلو» که پیشتر هم ساخت آثار با درون مایه کمدی را در کارنامه خود دارد، این بار نیز با شناخت درست از شرایط جامعه و نیاز به «خندیدن» مخاطب، توانسته شرایط مطلوبی برای بیننده خلق کرده و استفاده از بازیگرانی، چون «سروش جمشیدی»، «حمید لولایی» و «مرجانه گلچین» که همواره خنده بر لب مخاطب آورده اند، این اثر را به یکی از مطلوب‌ترین سریال‌های کنونی تلویزیون تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید: پول‌شویی با بیمه عمر؟


همچنین در حالی که مدت هاست تلویزیون از داشتن سریال‌های دارای پخش در هر شب خالی است، این «چشم بندی» است که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند و آن را می‌خنداند.

با این حال، فقط «خندیدن» مخاطب، هدف سازندگان این سریال نبوده است. طرح سوژه‌ای با محوریت «بیمه» که در آن مفاهیمی، چون بیمه آتش سوزی، بیمه عمر و بیمه اتومبیل در جای درست خود روایت می‌شود، توانسته این مفهوم که «بیمه برای روز مبادا خوب است» را به خوبی در ذهن مخاطب القا کند.

به نظر می‌رسد تیم سازنده «چشم بندی»، اکنون از تجربه «پلاک ۱۳» نیز به خوبی استفاده کرده و با حذف صحنه‌های اضافه و نپرداختن به حواشی زاید، داستانی شسته و رفته را هدایت می‌کند.

در شرایطی که پلتفرم‌ها سریال‌هایی با محور‌های امنیتی، عاشقانه و حتی درام را به نمایش می‌گذارند، جای خالی کمدی به شدت احساس می‌شد و سازندگان «چشم بندی» با شناخت درست این خلاء، توانستند مخاطب را به خود جذب کنند.

با ادامه این مسیر و پیگیری سوژه صحنه زنی توسط قهرمان سریال، به نظر می‌رسد نه تنها شاهد جذاب‌تر شدن آن باشیم، بلکه مخاطب سریال با مفاهیم تازه‌ای نیز در پی رنگ «بیمه» آشنا می‌شود و این می‌تواند دستاورد مهمی برای کسانی باشد که ساخت «چشم بندی» را پیشنهاد داده اند.

ارسال نظر