تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

فیلم/ حضور و غیاب چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر

قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلمساز حاضر در فهرست سازندگان فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر، کیومرث پوراحمد است.

اقتصاد۲۴ دوره چهل و یکم جشنواره فیلم فجر در آستانه برگزاری است. جشنواره‌ای متفاوت از دوران قبل که بیش از شباهت به یک رقابت سینمایی شبیه به بستری برای عرض اندام خودی‌ها برای غیرخودی‌هاست! چراکه حتی بلیت فروشی برای آن با بیش از ده روز تاخیر و درحالی که تنها دو روز به شروع جشنواره مانده آغاز خواهد شد. اما این جشنواره چند نکته برای تاکید دارد...

جشنواره فیلم فجر چهل و یکم با ۷۵ فیلم متقاضی، کم تقاضاترین دوره این رویداد طی ده سال اخیر است. بیش از ۱۶ اثر تحت حمایت ارگان‌ها و نهاد‌ها در جشنواره حضور دارند.

قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلمساز حاضر در فهرست سازندگان فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر، کیومرث پوراحمد است. رسول صدرعاملی نیز قدیمی‌ترین سینماگر در فهرست تهیه‌کنندگان آثار اعلامی است.

رضا محقق با دو فیلم «آه سرد» و «چرا گریه نمی‌کنی»، پرکارترین تهیه‌کننده جشنواره است. جالب آنکه او برادر هادی محقق، فیلمسازی است که چند ماه پیش در جشنواره بوسان هنگام دریافت جایزه شعری برای نیکا شاکرمی خوانده بود!

حضور فیلمی از تورج اصلانی در جشنواره فجر امسال نیز حائز اهمیت است. بخصوص اگر بدانید که او فیلمبردار فیلم «فصل کرگدن» به کارگردانی بهمن قبادی و بازی بهروز وثوقی و مونیکا بلوچی بود!

همچنین رضا کیانیان، امیر جعفری، پژمان بازغی، سارا بهرامی، نسیم ادبی، رویا تیموریان، مهران احمدی و مسعود کرامتی هرکدام با بازی در دو فیلم و صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها نیز با سه فیلم پرکارترین بازیگران حاضر در دوره چهلم و یکم جشنواره فیلم فجر هستند.

حال باید دید این جشنواره چه سرانجامی را برای سال سینمایی آینده رقم خواهد زد...

ارسال نظر