تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱

کارخانه نوآوری در قشم راه اندازی می‌شود

در نشست رییس هیات مدیره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای دستیابی به توسعه متوازن در قشم تاکید شد.

اقتصاد۲۴- افشار فتح الهی در این جلسه با تاکید بر لزوم تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان متعددی در جزیره وجود دارد که به همت جوانان بومی کار‌های ارزشمندی انجام داده و برای تجاری کردن طرح‌های خود به تامین مالی به هنگام با استفاده از ابزار‌های مناسب نیاز دارند.

وی ادامه داد: نهاد‌هایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی با در اختیار داشتن منابع مالی و فناوری نقش مهمی در ارتقای شرکت‌های دانش بنیان بازی می‌کنند و حضور این مجموعه در جزیره قشم فرصت مغتنمی برای توسعه به شمار می‌رود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: به دنبال راه اندازی کارخانه نوآوری در جزیره به منظور جذب ایده‌های خلاقانه و رشد آن‌ها هستیک و در این زمینه هم همکاری سازمان و صندوق می‌تواند موثر واقع شود.


بیشتر بخوانید: ابهام بزرگ در واردات خودرو به مناطق آزاد/ مناطق آزاد به حاشیه رانده شده‌اند


در بخش دیگری از این جلسه، مهدی خالقی، معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب‌های متعددی همچون پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، سرمایه در گردش و...، صدور ضمانت نامه‌های بانکی، مشارکت در سرمایه گذاری طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان، مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی بورسی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسبی همچون پارک زیست فناوری خلیج فارس و مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: آماده هستیم تا با حمایت و تامین مالی شرکت‌های منطقه نقش خود در ارتقای علمی جزیره را برگزار کنیم.

به گفته خالقی، مشارکت صندوق در طرح‌های دانش بنیان یک مشارکت واقعی است و در سود و زیان شریک خواهیم بود؛ بنابراین گزارش، نشست مشترک حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با حضور دکتر افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی خالقی، معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، فرزاد خلفی مدیر مرکز بین المللی رشد و دکتر محمد شریف رنجبر رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس برگزار شد.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر