تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

گریم در صدا و سیما ممنوع شد!

داستان وضع ممنوعیت‌ها و اعمال محدودیت‌ها در سازمان صدا و سیما تمامی ندارد. با اینکه گریم یا چهره‌آرایی یک رویه معموا و مرسوم در رسانه‌های تصویری است، اما به تازگی ممنوعیت جدیدی برای گریم مجریان صدا و سیما وضع شده است.

اقتصاد۲۴- حکایت عجیب و غریب اعمال محدودیت و وضع ممنوعیت در روال عادی و مرسوم سازمان صدا و سیما تنها به مدیران کنونی این سازمان عریض و طویل محدود نمی‌شود و در کارنامه مدیران سابق این سازمان نیز موارد بحث برانگیزی به چشم می‌خورد.

در تازه ترین قسمت از این رفتار سریالی و اعجاب انگیز مدیران رسانه ملی، مجریان خبری زن از حضور با گریم صورت در محل کارشان منع شده‌اند.

در همین رابطه سیما پروانه گهر، خبرنگار در صفحه شخصی خود نوشت:  صدا و سیما مجری‌های خبر زنش را از گریم صورت منع کرده است.

براساس این نقل قول،  خدابخشی معاون سیاسی صداوسیما از دو ماه قبل، گریمورهای بخش‌های خبری را مرخص و اعلام کرده‌ گویندگان زن خبر باید بدون هیچ گونه آرایشی جلو دوربین بروند.


تماشا کنید: فیلم/ سوتی عجیب مجری صدا و سیما


در شرایطی که به رغم اختصاص یافتن بودجه‌های سنگین، در سالهای گذشته کارآمدی و تاثیرگذاری برنامه‌های صدا و سیما با تردیدهای جدی از سوی مردم و طیفی از مسئولان روبرو بوده است، وضع این محدودیت‌ها عجیب همچنان ادامه دارد. 

این در حالی است که چهره‌آرایی یا همان گریم صورت یکی از ملزومات کسانی است که به عنوان مجری، کارشناس یا بازیگر در مقابل دوربین سینما و تلویزیون حاضر می‌شوند.

از سوی دیگر هم یادآوری این نکته حائز اهمیت است که بخش قابل توجهی از پیام‌های بازرگانی سازمان صدا و سیما یا به تبلیغ لوازم آرایش صورت اختصاص دارد و یا اینکه با حضور موثر افرادی با چهره‌های با دقت گریم شده، برای عموم بینندگان از جمله مخاطبان برنامه‌های خبری پخش می‌شوند. 
 

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر