تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

بازار خودرو بی تفاوت به نوسانات دلار

براساس ارزیابی بازار امروز هایما S ۷ پلاس»، «سمند LX با موتور EF ۷»، «تارا دنده ای» و «پژو ۲۰۷ دنده ای» با رشد در بازار قیمت‌گذاری شدند و خانواده دنا تغییر قیمت نداشتند.

اقتصاد۲۴-پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ هم با رشد قیمت راهی بازار شدند. براساس ارزیابی‌ها بازار خودرو امروز «هایما S۷ پلاس» بالاترین افزایش قیمت را داشت.

رصد بازار نشان دهنده آن است که هرچند امروز بازار سرکش دلار آرام شده بود، اما بازار خودرو به مسیر رشد خود ادامه داد و امروز سه محصول پرطرفدار این شرکت رشد ۲ تا ۵ میلیون را تجربه کرد و ۲ محصول بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو انتظارات تورمی را می‌توان یکی از عوامل رشد قیمت دانست، از سوی دیگر فعالان بازار خودرو به این نکته اشاره می‌کنند که نرخ دلار تغییر چندانی نداشته که بتواند مسیر بازار خودرو را عوض کند.

براساس ارزیابی بازار امروز هایما S۷ پلاس»، «سمند LX با موتور EF۷»، «تارا دنده ای» و «پژو ۲۰۷ دنده ای» با رشد در بازار قیمت‌گذاری شدند و خانواده دنا تغییر قیمت نداشتند.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «هایما S۷ پلاس»، «سمند LX با موتور EF۷»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتور EF۷» در بازار امروز ۴۶۲ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. اما قیمت «هایما S۷ پلاس» به روند روز گذشته ادامه داد و امروز با رشد ۵ میلیون تومانی در بازار قیمت‌گذاری شد و یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومانی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار ۶۲۷ میلیون تومانی شد و تغیر قیمت نداشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز تغییر قیمت نداشتند و «دنامعمولی» در بازار ۶۲۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار ۷۶۵ میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۶۴۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد و رشدی ۳ میلیونی را تجربه کرد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر