تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

وضیت سلامت دانش‌جویان ایرانی در ترکیه

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: طبق اعلام رایزن علمی ما در ترکیه تا این لحظه مورد فوتی و یا مصدومی از دانشجویان ایرانی واقع در مناطق زلزله زده ترکیه گزارش نشده است.

اقتصاد۲۴- به گزارش سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور در خصوص وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه پس از وقوع زلزله گفت: سازمان امور دانشجویان از صبح دیروز پیگیر سلامتی و امور مربوط به دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده ترکیه است و در تماس با رایزن علمی این سازمان در ترکیه و سایر مسئولین ذی، امور دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده را دنبال می‌کند.

داداش‌پور گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و اعلام سفیر ایران در آنکارا و سرکنسول ایران در ارزروم و گزارش‌های رسیده خوشبختانه حال دانشجویان ایرانی خوب گزارش شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده اقدامات فوری برای انتقال دانشجویان در ترکیه به مکان مناسب از سوی مسئولان ذی ربط در حال فراهم شدن است.


بیشتر بخوانید: سفیر ایران در ترکیه: پیگیر وضعیت ورزشکاران ایرانی در مالاتیا هستیم


داداش پور به آمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: در ده استان زلزله زده ترکیه تعداد ۱۷ دانشگاه وجود دارد که بر اساس آمار به دست آمده از آموزش عالی ترکیه تنها در ۹ دانشگاه، دانشجوی ایرانی وجود دارد، تعداد کل دانشجویان ایرانی ۳۹۳ نفر است و از انجایی که این آمار مربوط به سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ است و سال تحصیلی جاری را شامل نمی‌شود، محتمل است که در دانشگاه‌های دیگر نیز دانشجوی ایرانی وجود داشته باشد و پیگیر هستیم تا اطلاعات کافی از همه دانشجویان ایرانی در این کشور بدست آوریم.

وی در پایان از خانواده دانشجویان خواست نگران وضعیت فرزندانشان نباشند و اطمینان داد هیچ دانشجویی در ترکیه چنانچه محل تحصیل یا زندگی اش آسیب دیده، دچار سرگردانی نشود و از دانشجویان نیز تقاضا کرد با سفارت و رایزنی علمی و حتی رایزنی فرهنگی در ارتباط بوده و اگر مشکلی بود سریعاً برای رفع آن، مسؤولان را در جریان قرار دهند.

منبع: انتخاب
ارسال نظر