تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱

قیمت دلار در تونل وحشت

قیمت دلار در حالی روز گذشته رکوردشکنی کرد و به ۴۶ هزار و ۱۵۰ تومان رسید که سید مرتضی افقه، اقتصاددان در گفتگو با اقتصاد ۲۴ آن را روند طبیعی حرکت دلار به دلیل مسائل سیاسی و مشکلات برجام دانست.

اقتصاد۲۴- دلار هرات در معاملات روز سه‌شنبه کماکان در کانال ۴۵ نوسان داشت و معامله‌گران از این حضور، حس خوبی نداشتند. آن‌ها می‌گفتند هتریک دلار در کانال ۴۵ به معنی کف‌سازی قیمت است و می‌تواند دامنه نوسان را تغییر دهد.

نوسان در این سطح برای بخشی از معامله‌گران مثل رانندگی در خیابان‌های یخ‌زده است که هر لحظه امکان دارد سُر بخورند و دچار حادثه شوند. به همین دلیل برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند در سطح پَست‌تر، اما سفت‌تر معامله کنند.

بازارساز مرز ۴۶ را خط قرمز می‌داند

درحالیکه هرات بالای ۴۵ هزار تومان بود و حتی در پشت‌خط مقاومت ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان را شکست، دلار تهران در سطح ۴۵ هزار و ۵۰۰ تا ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان نوسان داشت.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱


معامله‌گران می‌گفتند کاهش فاصله دلار هرات و تهران تا این حد، تاییدی بر این است که بازارساز کماکان مرز ۴۶ را خط قرمز می‌داند و با مداخله و حتی دستکاری تمام تلاشش را به کار بسته تا دلار از این خط عبور نکند.

قیمت تا پایان سال دلار به ۵۰ هزار تومان می‌رسد؟

سید مرتضی افقه، اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: در صورتی که شرایط فعلی تا پایان سال برقرار باشد دلار ۵۰ هزار تومانی هم محتمل است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد روند قیمت دلار تا پایان سال افزایشی است، ادامه داد: از آنجا که هیچ تغییری در مسائل سیاسی به خصوص برجام رخ نداده است و از طرفی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بخشی از ارز‌های آزادشده (با این فرض که این ادعا درست است) وارد سامانه نیما شده، ولی قیمت دلار هنوز در کانال ۴۶ هزار تومانی است و نشان می‌دهد قیمت دلار همچنان به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظر