تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱

کدام کالا‌ها گران می‌شوند؟

زنگ خطر افزایش قیمت کالا‌ها به دلیل گرانی دلار به صدا درآمده که دولت با اجرای طرح فجر تا فطر تلاش می‌کند برخی اقلام کالای اساسی را در قالب فروش ویژه و تخفیف دار به دست مردم برساند.

اقتصاد۲۴- گرانی کالا‌های اساسی تمامی ندارد و این بار با اسم رمز «گرانی دلار» رو به افزایش است. این در حالی است که تقریبا می‌توان گفت هیچ کالایی از این روند قیمتی بی نصیب نبوده است.

اما دولت در ماه‌های اخیر به دلیل پیشرو بودن ماه رمضان تلاش می‌کند تا برخی کالا‌های اساسی را با قیمت مناسب به دست مردم برساند.  

فروش ویژه کالاهای اساسی تا پایان ماه رمضان

در همین راستا مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به استقبال فروشگاه‌های زنجیره‌ای از طرح فجر تا فطر این طرح تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: از تخفیف دولتی در میادین میوه و تره بار شهرداری چه خبر؟


مسعود امراللهی با بیان اینکه استقبال فروشگاه‌های زنجیره‌ای از طرح «فجر تا فطر» بیشتر شده است، گفت: در ایام دهه فجر ایده‌ای برای ارزان سازی غذای مردم در شب عید و ماه رمضان بررسی و قرار شد که با همکاری بخش خصوصی و اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرحی تحت عنوان "فجر تا فطر" اجرایی شود.

تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی کالا‌ها 

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بر اساس این طرح مقرر شد که حدود ۳۴ قلم کالای اساسی و مایحتاج عمومی مردم اعم از برنج، مرغ، گوشت قرمز، روغن، لبنیات، حبوبات، چای و کنسرو‌ها با مدلی که خود اتحادیه‌ها در نظر دارند با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی عرضه شود.

او با اشاره به تقارن نوروز و ماه رمضان گفت: این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت تا مردم برای شب عید و ماه رمضان مشکلی در تأمین مایحتاج خود با قیمت‌های ارزان نداشته باشند.

ارسال نظر