تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۱

فیلم/مصاحبه دیده نشده از آیت الله هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی در حال شنا در استخر کوشک متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام واقع در نزدیکی مجموعه سعدآباد در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ دچار عارضه قلبی شد

اقتصاد۲۴هاشمی رفسنجانی در حال شنا در استخر کوشک متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام واقع در نزدیکی مجموعه سعدآباد در روز یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ دچار عارضه قلبی شد و عملیات احیا توسط محافظان حاصلی نداشت و وی در ساعت ۱۸:۲۰ آن روز با علائم ایست قلبی و در شرایطی که علائم حیاتی نداشت، به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. مراحل احیای قلبی برای وی انجام شد؛ اما تلاش بیش از یک ساعته احیای وی ناموفق ماند و ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه همان روز در ۸۲ سالگی مرگ وی اعلام گردید.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال حسین شریعتمداری درباره رابطه با آمریکا: بحث لجبازی که در سیاست خارجی نیست. ما باید مصالح نظام را در نظر بگیریم.
فیلم دیده نشده از مصاحبه قدیمی آیت الله هاشمی رفسنجانی با مدیران رسانه ها:

اگر آمریکا بتواند ثابت کند علیه ایران خصومت ندارد و مانند سایر کشورها، با ما رفتار متعادل داشته باشد، می‌توانیم در مورد رابطه مذاکره کنیم. ما در سیاست خارجی دست خودمان را نمی‌بندیم و باز می‌گذاریم.اگر به مصلحت خودمان دیدیم استفاده می‌کنیم و اگر نبود استفاده نمی‌کنیم.

شریعتمداری کیهان: آیا بهتر نیست با آمریکا مقابله به مثل کنیم؟

بحث لجبازی که در سیاست خارجی نیست. ما باید مصالح نظام را در نظر بگیریم و در هر مرحله ای، محاسبه کنیم که چه تصمیمی باید بگیریم.

ارسال نظر