تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

ایجاد رشته‌های هتلداری و گردشگری در مدارس مناطق آزاد

در نشست تخصصی بررسی مسائل آموزش و پرورش مناطق آزاد بر ایجاد رشته های هتلداری و گردشگری در این مدارس باهدف اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان این مناطق تاکید شد.

اقتصاد۲۴- در این نشست که با حضور محمود زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در محل دبیرخانه مناطق آزاد برگزارشد بر تهیه سند آمایش تحول در آموزش و پرورش مناطق آزاد باهدف کمک به ایجاد اشتغال در این مناطق تاکید شد.

براساس این سند قرار است رشته‌هایی نظیر شیلات، تعمیر موتور‌های دریایی و طراحی دوخت در مناطق آزاد توسعه یابد تا فارغ التحصیلان این رشته‌ها بتوانند متناسب با جغرافیا و ظرفیت مناطق آزاد شغل مناسب داشته باشند.

ارتقاء سطح کیفیت آموزشی بخصوص در رشته‌های فنی و حرفه ای، تجهیز کارگاه‌های مرتبط با این رشته‌ها و همچنین ایجاد دوره‌های کارورزی دراین رشته‌ها از اهم مواردی بود که در این نشست تخصصی بر آن تاکید شد.


بیشتر بخوانید: انجام ۷۰ درصد ترانزیت دریایی ایران از مناطق آزاد


در این نشست همچنین بر فعال سازی ظرفیت مشارکت خیرین مدرسه ساز و جذب و جلب مشارکت مردمی درجهت ایجاد مدارس در نواحی کمتر برخوردار مناطق آزاد تاکید شد.

در این نشست همچنین قرار شد با فراهم کردن امکانات مرتبط و لازم زمینه هر چه بهتر و بیشتر دانش آموزان مناطق آزاد در المپیاد‌های بین المللی و ملی تاکید شد.

منبع: فرینا
ارسال نظر