تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

فهرست مدارس و دانش‌آموزان مسموم‌شده

با بررسی خبر‌های موجود در خبرگزاری‌های رسمی به دست آورده، حکایت از درگیر شدن ۱۰ استان با این موضوع دارد و در مجموع ۵۸ مدرسه مورد هدف حمله‌کنندگان قرار گرفته است، البته تا ساعت انتشار این جدول یعنی ۱۸ و ۴۰ دقیقه دهم اسفند ۱۴۰۱ با توجه به روند افزایشی این اقدامات در روز‌های گذشته، احتمال دارد که این آمار در روز‌های آتی بالا برود.


اقتصاد۲۴
-
بیش از سه ماه است که مسمومیت‌های عجیب و غریبی در مدارس راه افتاده است. مسموم‌کنندگان مشخص نیست چه گروه یا دسته‌ای هستند. اما آنچه مشخص است این مسمومیت‌ها بیشتر دختران دانش‌آموز را هدف قرار داده است. پس از مدت‌ها سکوت، نهایتا وزارت بهداشت «عمدی» بودن آن‌ها را تایید کرد و برخی نمایندگان از بکار بردن گاز N۲ برای مسموم کردن دانش‌آموزان خبر دادند.

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعلام کرد که ۹۰۰ دانش‌آموز در مدت بیش از ۳ ماه، دچار مسمومیت شده‌اند. از تعداد شهر‌های درگیر با این موضوع آمار دقیقی اعلام نشده است. روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس در تذکر خود تاکید کرد که ۱۵ شهر درگیر با این تهاجم بیولوژیکی هستند. اما ساعتی بعد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از او انتقاد کرد و گفت که تعداد شهر‌های درگیر ۱۵ عدد نیست و دو شهر هستند؛ در واکنش به سخنان قالیباف، نماینده مذکور ۱۵ شهر را پس گرفت، اما گفت آمار شهر‌های درگیر بیش از ۲ عدد است.

با بررسی خبر‌های موجود در خبرگزاری‌های رسمی به دست آورده، حکایت از درگیر شدن ۱۰ استان با این موضوع دارد و در مجموع ۵۸ مدرسه مورد هدف حمله‌کنندگان قرار گرفته است؛ البته تا ساعت انتشار این جدول یعنی ۱۸ و ۴۰ دقیقه دهم اسفند ۱۴۰۱ با توجه به روند افزایشی این اقدامات در روز‌های گذشته، احتمال دارد که این آمار در روز‌های آتی بالا برود.

 

منبع: اعتمادآنلاین
ارسال نظر