تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

چانگان در سامانه جامع فروش یکپارچه خودرو قرار گرفت

قرار است بعد از اتمام مهلت قرعه‌کشی خودروهای وارداتی، چانگان به عنوان اولین ماشین خارجی در این سامانه عرضه شود.

اقتصاد۲۴- از ۹ اسفندماه دو مدل چانگان CS۳۵ PLUS و چانگان CS۵۵ در سامانه یکپارچه خودرو قرار گرفتند و به‌نظر‎ می‌رسد این دو مدل به‌عنوان اولین ماشین‌های وارداتی به برندگان قرعه‌کشی عرضه گردد. البته هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دو مدل خودرو در سامانه یکپارچه منتشر نشده است.

در بازار بین‌المللی، چانگان CS۳۵ PLUS بین ۱۵ تا ۱۶ هزار دلار و چانگان CS۵۵ بین ۲۰ تا ۲۲ هزار دلار قیمت دارد.

به‌جز قیمت این دو خودرو در بازار بین‌المللی، بررسی کارشناسان خودروی کارنامه نشان می‌دهد که چانگان CS۳۵ PLUS می‌تواند با MVM X۵۵ PRO مقایسه شود. همچنین TIGGO ۷ PRO به‌عنوان رقیب چانگان CS۵۵ محسوب می‌شود و از لحاظ مشخصات بدنه و آپشن، به چانگان وارداتی نزدیک‌تر است.


بیشتر بخوانید: قیمت چانگان CS۵۵ پلاس چقدر است؟


با بررسی قیمت ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ پرو در بازار، به‌نظر می‌رسد چانگان CS۳۵ PLUS بین ۱،۴۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۱،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان در بازار آزاد ارزش‌گذاری شود.

همچنین براساس تشابه ویژگی‌های چانگان CS۵۵ با تیگو ۷ پرو، این احتمال این وجود دارد که چانگان CS۵۵ حدود ۲،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تا ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان در بازار ایران قیمت داشته باشد؛ البته این پیش‎بینی براساس وضعیت فعلی بازار خودرو انجام گرفته و ارزش دقیق این خودرو‌ها بعد از قیمت‌گذاری در سامانه یکپارچه معین خواهد شد.

با توجه به این که قیمت کارخانه‌ای دو خودروی ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ و تیگو ۷ پرو به ترتیب معادل ۱،۲۲۰،۰۰۰،۰۰۰ و ۱،۶۲۰،۰۰۰،۰۰۰ می‌باشد، باید دید این خودرو‌ها با چه قیمتی در سامانه یکپارچه عرضه می‌گردد.

ارسال نظر