تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱

امام جمعه آبادان: اولویت در منطقه آزاد اروند اعمال حاکمیت یکپارچه است نه تغییرات سیاسی

امام جمعه آبادان گفت: قطعاً حل موضوع دوگانگی مدیریت با عزل و نصب‌ها در منطقه آزاد اروند حل و فصل نخواهد شد و لازم است تا دولت با اولویت قراردادن رسیدگی به این معضل در منطقه، از بی‌ثباتی مدیریتی جلوگیری نماید.

اقتصاد۲۴- حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی اظهار کرد: آنچه طی سال‌های اخیر مردم منطقه را با مشکل مواجه ساخته دوگانگی حاکمیتی است، دولت باید تصمیم‌گیری قطعی در این‌باره داشته باشد. اگر بنای دولت بر عدم تفویض اختیارات به سازمان منطقه آزاد اروند است، باید در محدوده این منطقه بازنگری کند در غیر اینصورت کلیه اختیارات باید به این سازمان تفویض اختیار گردد.

وی با اشاره به‌اینکه ثبات و استقرار مدیریت تأثیر مثبت مستقیمی بر بهبود خدمات‌رسانی به مردم دارد، افزود: متأسفانه بی‌ثباتی مدیریتی به یک آسیب در سطح محلی، استانی و ملی تبدیل شده است، جا دارد دولت در نحوه تصمیم‌گیری پیرامون ثبات مدیریت‌های کارآمد بازنگری نماید.

امام جمعه آبادان همچنین دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عزل و نصب مدیران را یکی از چالش‌های موجود در منطقه برشمرد و عنوان کرد: دخالت نمایندگان محدود به شهرستان آبادان نیست و در دیگر حوزه‌های انتخابیه وجود دارد، همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نمایندگان مجلس را از دخالت در امور اجرایی کشور منع فرمودند ما نیز معتقدیم بنا بر هر ضرورتی که باشد نیز دخالت نمایندگان توجیه ندارد.


بیشتر بخوانید: اسکندری از سازمان منطقه آزاد اروند استعفا داد


وی گفت: تکلیف نمایندگان در ابعاد قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشخص شده، لذا انتظارمان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که پیگیری امور حوزه انتخابیه را در اولویت کاری خود قرار داده و از دخالت در امور دولت پرهیز کنند.

غبیشاوی با اشاره به فرارسیدن سالروز سفر آیت‌الله رئیسی به منطقه آزاد اروند و دستور رئیس‌جمهور برای تعیین تکلیف حاکمیت یک‌پارچه در این منطقه، بیان کرد: متأسفانه تا به امروز مشکل دوگانگی مدیریتی و حاکمیتی در این منطقه مرتفع نگردیده و برخی مدیران دولتی حاضر به تمکین نیستند، لذا با توجه به شرایط جاری کشور و مطالبه عمومی مردم منطقه از دولت برای تعیین تکلیف حاکمیت در این منطقه از سوی دولت، می‌بایست رئیس‌جمهور و سایر کابینه دولت در تصمیم‌گیری برای حل این معضل تسریع کند.

امام جمعه آبادان در پایان نیز تصریح کرد: قطعاً حل موضوع دوگانگی مدیریت با عزل و نصب‌ها در منطقه آزاد اروند حل و فصل نخواهد شد و لازم است تا دولت با اولویت قراردادن رسیدگی به این معضل در منطقه، از بی‌ثباتی مدیریتی جلوگیری کند.

منبع: فارس
ارسال نظر