تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

برقراری خط پروازی جدید قشم - شیراز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم از افزایش ۴.۵ درصدی پرواز‌های این فرودگاه در ۶ ماهه دوم سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اقتصاد۲۴- ناصر رجبی با بیان این مطلب گفت: تعداد پرواز‌های این فرودگاه از ابتدای مهرماه تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، دو هزار و ۳۸ پرواز بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، با ۴.۵ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی ادامه داد: تعداد مسافران ورودی و خروجی در این مدت نیز ۲۸۳ هزار و ۴۲۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۵۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم همچنین از دایر شدن پرواز قشم- شیراز برای دو روز در هفته (یکشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها) خبر داد و افزود: این پرواز با همکاری شرکت فلای پرشیا و هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۱۳۸ مسافر دایر شده است.


بیشتر بخوانید: افزایش ۶۰ درصدی ورود گردشگران به قشم در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱


وی ادامه داد: با توجه به استقبال زیاد هم‌وطنان شیرازی برای سفر به جزیره و بازدید از ظرفیت‌های ویژه گردشگری این منطقه، خط پروازی مذکور با هدف ارتقای پرواز‌ها و تسهیل تردد برای ساکنان جزیره و مردم استان فارس راه‌اندازی شده است.

به گفته رجبی، با راه‌اندازی این خط جدید، مجموع پرواز‌ها در این فرودگاه به ۱۸۰ پرواز رفت‌وبرگشت در هفته رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان سفر به قشم از مسیر‌های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و یک خط بین‌المللی از دُبی می‌توانند به این جزیره زیبا در جنوب کشور سفر کنند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر