تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

تحلیل بنیادی نماد خودرو/ خودرو در بهمن چقدر درآمد داشت؟

بررسی گزارش عملکرد ماهانه ایران‌خودرو در بهمن‌ماه نشان می‌‌دهد که این شرکت در دومین ماه زمستان ۱۴۰۱ توانسته عملکرد خوبی در تولید و فروش خود داشته باشد.

اقتصاد۲۴-شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۴۱ با نام اولیه شرکت سهامی خاص کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال ثبت شد. این شرکت در مهر ماه ۱۳۴۲ با هدف تولید انواع خودرو و قطعات مربوط به آن شروع به کار کرد  و سهام آن در اواخر سال ۱۳۷۱ در بورس اوراق بهادار تهران با نماد «خودرو» عرضه شد.

در حال حاضر فعالیت اصلی ایران خودرو، تولید قطعات بدنه، موتور، تولید و مونتاژ انواع اتومبیل‌های سواری و وانت است. سهام این شرکت هم اکنون در بازار دوم بورس و در گروه خودرو و ساخت قطعات معامله می‌شود. ایران خودرو با ارزش بازاری حدود ۹۳ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان بزرگترین شرکت این گروه به حساب می‌آید.

عرضه خودرو در بورس کالا که از اوایل نیمه دوم سال جاری شکل جدی‌تری به خود گرفت باعث تحولی شگرف در این صنعت شد. با این حال اخبار ضد و نقیض ورود خودرو به بورس کالا تاثیر بسیاری روی نوسان سهام خودروساز‌ها شده است.

از طرفی وزات صمت در اطلاعیه جدید خود اعلام کرده که طرح بزرگ پیش فروش خودرو از هفته جاری آغاز خواهد شد و تمامی محصولات خودروسازان در سامانه یکپارچه خودرو عرضه خواهد شد.

این در حالیست که پیش از این ایران‌خودرو از عرضه محصولات خود در بورس کالا خبر داده بود. همین امر سبب شد تا سهام خودروساز‌ها در هفته گذشته با افت‌های محسوسی روبه‌رو شوند.

بررسی گزارش عملکرد ماهانه ایران‌خودرو در بهمن‌ماه نشان می‌دهد که این شرکت در دومین ماه زمستان ۱۴۰۱ توانسته عملکرد خوبی در تولید و فروش خود داشته باشد.

به طوری که مقدار تولید شرکت در بهمن‌ماه امسال نسبت به دی‌ماه همین سال و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۸ و ۳۰ درصد افزایش یافت.

گفتنی است مقدار تولید شرکت در بهمن ۱۴۰۰ معادل ۴۸ هزار و ۵۰۲، در دی‌ماه امسال ۵۳ هزار و ۳۳۱ و در بهمن سال جاری ۶۳ هزار دستگاه ثبت شده است.

بررسی بیشتر این صورت مالی نشان می‌دهد که مقدار فروش این شرکت در بهمن‌ماه با رشد ۱۶ درصدی از ۵۱ هزار و ۹۱۷ دستگاه به ۶۰ هزار و ۴۵۲ دستگاه رسیده است.

گفتنی است مقدار فروش بهمن امسال خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۲ درصد افزایش داشته است. گفتنی است ایران‌خودرو در بهمن سال گذشته تعداد ۳۱ هزار و ۴۶۲ از دستگاه‌های تولیدی خود را به فروش رسانده بود.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد ایران‌خودرو در بهمن امسال ۱۵ هزار و ۳۵۷ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمد داشته که در مقایسه با ماه گذشته افزایش حدود ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر