تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱

بازیگران فوت شده در سال ۱۴۰۱ و هنرمندانی که امسال درگذشتند +عکس

سال ۱۴۰۱ یکی از غم انگیز‌ترین سال‌ها برای هنرمندان بود و هنرمندان زیادی در این سال از بینمان رفتند.

اقتصاد۲۴- شاید یکی از غم انگیز‌ترین مطالبی که روز‌های آخر هر سال منتشر میشود، لیست بازیگران و چهره‌هایی است که در آن سال از دنیا رفته اند. سال ۱۴۰۱ هم مثل تمام سال‌های گذشته، در حالی به پایان میرسد که خاطره پرکشیدن برخی از چهره‌های مشهور را برایمان به جای گذاشت؛ چهره‌هایی که در ادامه این بخش لیست شده اند.

امین تارخ

زنده یاد امین تارخ متولد ۲۱ مردادماه سال ۱۳۳۲، در تاریخ ۲ مهر ماه ۱۴۰۱ و در سن ۶۹ سالگی بر اثر بیماری قلبی دار فانی را وداع گفت. امین تارخ، داماد پری امیر حمزه و باجناق مسعود کرامتی بازیگر بود که هنرپیشگی را در سال ۱۳۶۰ با فیلم سینمایی مرگ یزد گرد آغاز کرد. امین تارخ مدرس و صاحب یکی از موفق‌ترین موسسات بازیگری بود. 

شهرام عبدلی

شاید یکی از شوکه کننده‌ترین اخبار درگذشت بازیگران در سالی که گذشت، فوت شهرام عبدلی بازیگر سریال خط قرمز و کار ناتمامی به نام آسوده باش بود که در بهمن ۱۴۰۱ به دلیل عارضه خونریزی مغزی در بیمارستان بستری و چند روز بعد، در ۶ اسفند دار فانی را وداع گفت.

زنده یاد شهرام عبدلی برای بازی در سریال آسوده باش به کارگردانی حسن حج‌گذار در مشهد حضور داشت که در هتل محل استراحتش دچار خونریزی مغزی شد.

شهلا ناظریان

صدای ماندگاری که در سال ۱۴۰۱ از دست دادیمش، شهلا ناظریان، دوبلور باسابقه و همسر حسین عرفانی بود که سابقه بازیگری در سریال این خانه دور است و داستان یک شهر و چندین فیلم سینمایی را در کارنامه خود داشت، اردیبهشت ماه امسال بر اثر ایست قلبی درگذشت.


بیشتر بخوانید: از ممنوع‌الخروجی داخلی‌ها تا کارت دعوت برای خارجی‌ها!


محمدجواد نظری گلپایگانی

محمدجواد نظری گلپایگانی که بیشتر ما او را با عنوان آتقی سریال آینه عبرت می‌شناسیم، در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱، در خواب و براثر سکته قلبی از دنیا رفت. آقا تقی معروف که در سال ۱۳۲۹ متولد شده بود، علاوه بر سریال آینه عبرت، در فیلم‌هایی همچون عصیانگران، شجاعان ایستاده می‌میرند، آقای شانس، نقطه ضعف و زرخرید نیز بازی کرده بود.

روح الله مفیدی

روح الله مفیدی بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون که بازی فراموش نشدنی او در سریال گل پامچال، در خاطره‌ها ثبت شده است، دیگر بازیگر فوت شده امسال است. روح الله مفیدی متولد ۱۳۰۸ بود و در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۱ براثر بیماری دردناک سرطان درگذشت.

اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله دیگر بازیگر فقیدی است که سال ۱۴۰۱، آخرین سال عمرش بود. اسماعیل شنگله در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۱۵ در تهران متولد و در ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه و کرونا دار فانی را وداع گفت.

علاوه بر بازیگران فوت شده در سال ۱۴۰۱، چند چهره معروف دنیای هنر را نیز در این لیست جای داده ایم تا یادی کنیم از ستاره‌های بی، چون و چرایی که فراموش نشدنی هستند.

پرویز فیروزکار

پرویز فیروزکار دوبلور معروف ایرانی، در اردیبهشت ۱۳۱۸ در تهران متولد شد و در سن ۸۳ سالگی در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ به دلیل ابتلا به بیماری ALS از دنیا رفت.

هوشنگ ابتهاج

هوشنگ ابتهاج شاعر و پژوهشگر ادبی ایرانی مشهور به "سایه"، متولد ۶ اسفند ۱۳۰۶ در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در سن ۹۴ سالگی چشم از جهان فرو بست و نامش در لیست چهره‌های درگذشته امسال ثبت شد.

ارسال نظر