تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱

بوستان کوهستانی کوهسار فردا تعطیل است

بنا بر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، بوستان جنگلی کوهسار فردا به دلیل تمهیدات چهارشنبه آخر سال تعطیل خواهد بود.

اقتصاد۲۴- بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، بوستان جنگلی کوهسار در روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه تعطیل خواهد بود. در اطلاعیه شهرداری منطقه ۵ آمده است که شهروندان از مراجعه به این مجموعه خودداری کنند.بوستان‌های جنگلی یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری شهر‌ها محسوب می‌شوند و به شهروندان کمک می‌کنند تا در مدت زمان کوتاه و بدون آنکه از شهر خارج شوند، خود را به دامان طبیعت برسانند.

پارک‌های تهران در تمام نقاط شهر به‌منظور کاهش آلودگی هوای شهر احداث شده و از شمال تا جنوب و شرق تا غرب این شهر پر از دود را سرسبز کرده‌اند.یکی از زیباترین بوستان‌های جنگلی در ارتفاعات شمال غرب پایتخت «پارک جنگلی کوهسار» نام دارد که میزبان طبیعت‌دوستان پایتخت است و با امکانات رفاهی و تفریحات هوایی هیجان‌انگیز خود، از جا‌های دیدنی تهران به شمار می‌رود.پارک جنگلی کوهسار در سال ۱۳۸۱ شمسی در شمال محله کن و در دامنه جنوبی رشته‌کوه‌های البرز احداث شد.

این پارک وسعتی برابر با ۵،۷۰۰ هکتار دارد و عمده بافت آن کوهستانی و تنها بخش‌هایی از آن جنگل‌کاری شده است. هر سال حدود ۱۰۰ هکتار به بخش جنگل‌کاری پارک افزوده می‌شود. گونه‌های گیاهی موجود در پارک تنوع چندانی ندارند و به‌دلیل موقعیت کوهستانی پارک، بیشتر از درختان کاج و سرو استفاده شده است.پارک کوهسار از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به بلوار حصارک، از غرب به رودخانه کن و از شرق به رودخانه فرحزاد منتهی می‌شود؛ رودخانه حصارک نیز از میان این پارک عبور می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر