تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱

تولید فیدلیتی به روزانه صد دستگاه می‌رسد

محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن‌موتور، می‌گوید سال ۱۴۰۲ تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه صد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به ۵۷ هزار دستگاه تولید خواهد رسید. همچنین در بخش واردات یا خودرو‌های CBU بین ١٢ تا ١٥ هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.

اقتصاد۲۴- محمد ضرابیان، مدیرعامل بهمن‌موتور، می‌گوید سال ۱۴۰۲ تیراژ تولید فیدلیتی به روزانه صد دستگاه می‌رسد و در همین سال تیراژ تولید به ۵۷ هزار دستگاه تولید خواهد رسید. همچنین در بخش واردات یا خودرو‌های CBU بین ١٢ تا ١٥ هزار دستگاه واردات خواهیم داشت.

محمد ضرابیان تأیید کرد نسخه جدید دیگنیتی‌دریم (XB۱) سال ۱۴۰۲ به بازار می‌رسد و این خودرو در حقیقت یک خودروی دو دیفرانسیل لوکس محسوب می‌شود.

بهمن‌موتور نیز افق پنج‌ساله تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاهی را برای خود در نظر گرفته است. این گروه بهمن توسعه را در دستور کار خود قرار داده. علی پورابراهیم عضو هئیت‌مدیره بهمن‌موتور در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن از تداوم رویکرد‌های توسعه‌گرا در سال ۱۴۰۲ خبر داده و می‌گوید: قطعه‌زمینی به مساحت ١٣٠ هکتار خریداری شده که به بهمن‌موتور ۲ ملحق می‌شود. وی در همین رابطه افزود: در پنج سال آینده به تیراژ ۲۶۰ هزار دستگاه دست پیدا خواهیم کرد.

علی پورابراهیم درخصوص دیگر اهداف توسعه‌ای این شرکت گفت: خطوط بدنه گسترش یافته و در سال ۱۴۰۲ بدنه فیدلیتی به طور کامل در ایران تولید می‌‎شود.

داخلی‌سازی و طراحی پلتفرم‌‎های داخلی از دیگر اهداف بهمن‌موتور است که چندی پیش در حضور شهردار تهران مرکز تحقیقات بهمن‌موتور محل احداث مرکز تحقیقات بهمن‌موتور تعیین شد. طبق اعلام مدیران این مجموعه، مأموریت مرکز تحقیقات «افزایش داخلی‌سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو» است. علی پورابراهیم در این نشست خبری می‌گوید: «مرکز تحقیقات بهمن‌موتور مجوز‌های لازم را دریافت کرده و هفت‌هزارو ٥٠٠ متر فضای مهندسی به مجموعه اضافه می‌شود».

پورابراهیم در پاسخ به سؤالی درباره توسعه شرکت تیوان می‌گوید: این شرکت بر روی طراحی و داخلی‌سازی موتور مطالعات خود را آغاز کرده است و در سال ۱۴۰۲ توانایی مونتاژ موتور فیدلیتی و ریسپکت را کسب خواهد کرد.

محمد ضرابیان درخصوص پیشتازی بهمن در ورود تکنولوژی روز دنیا به صنعت خودروسازی ایران می‌گوید: ما برای ورود خودروی هیبریدی به بازار خودروی ایران برنامه داریم، اما برای آنکه مشتریان بتوانند از این خودرو‌ها استفاده کنند و رضایتمندی داشته باشند باید زیرساخت‌های لازم آن توسط دولت فراهم شود؛ با این حال با دقت بازار خودرو‌های هیبریدی روز دنیا را رصد می‌کنیم و در صورت تحقق زیرساخت‌ها آمادگی معرفی این محصولات به بازار ایران را داریم.

حسین خضری، مدیرعامل بهمن‌دیزل در این نشست از رفع مشکلات گواهی اسقاط خبر داد. وی در همین رابطه گفت: قانون پرداخت ۱.۵ درصد مبلغ کشنده برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اجرائی خواهد شد و مسئله نبود گواهی اسقاط برطرف شده است.

گروه بهمن در مسیر توسعه قرار گرفته است

حسین خضری مدیرعامل بهمن‌دیزل درخصوص برنامه‌های توسعه‌گرایان این شرکت می‌گوید: به رغم همه تحریم‌ها و سختی‌ها بهمن‌دیزل توانست به بیش از پنج‌هزار‌و ٣٠٠ دستگاه تولید خودرو‌های تجاری سنگین و نیمه‌سنگین دست پیدا کند که بیش از ١٢٠ درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد. موضوع مهم در این حوزه خروج بهمن‌دیزل از وضعیت تک‌محصولی بود. از طرفی فعالیت‌ها به‌گونه‌ای بوده که پرسنل از ٦٠٠ نفر به دو هزار نفر رسیده و با توجه به نیاز بازار در سال بعد ٦٠ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. خضری در همین باره از راه‌اندازی تعمیرگاه مرکزی دیزل در جاده مخصوص در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

پورابراهیم درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای بهمن‌دیزل می‌گوید: این شرکت قبل از خصوصی‌سازی هشت هکتار مساحت داشت، اما امروز ٣٢ هکتار مساحت دارد. یک مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودرو‌های تجاری در نظر گرفته که تا سال ١٤٠٣ کل خدمات به این مرکز انتقال می‌یابد که مجهزترین و به‌روزترین در ایران می‌شود.

تست‌سنتر؛ جایی برای جلب رضایت مشتریان بالقوه

بهمن‌موتور در سال ۱۴۰۱ توانست رتبه اول در فروش و رضایتمندی از خدمات را در تازه‌ترین ارزیابی به دست آورد. این خبر موضوع دیگری بود که محمد ضرابیان در نشست خبری این گروه «با موضوع دستاورد‌های این خودروساز در سال ١٤٠١» بیان کرد. وی می‌گوید: بهمن‌موتور نسبت به سال ١٤٠٠ در حوزه تولید و فروش تا ٣٥ درصد رشد را تجربه کرد و دو محصول جدید فیدلیتی پرستیژ و یک SUV جدید به سبد محصولات بهمن اضافه خواهد شد.

بهمن‌موتور در کسب رضایتمندی مشتری، گام جدیدی برداشته و تلاش دارد خشنودی مشتریان بالقوه خود را نیز به دست آورد. ضرابیان در همین رابطه از راه‌اندازی مرکز تست خودرو در آینده نزدیک خبر داده و می‌گوید: مرکز تست‌سنتر برای مشتریان نیز در حال احداث است که مشتریان می‌توانند از نزدیک محصولات را لمس و تست کنند. ضمنا فضایی نزدیک به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته‌ایم که اختصاص به خودرو‌های وارداتی دارد و استاندارد‌های خاصی خواهد داشت.

ضرابیان درباره تناسب کیفیت و قیمت محصولات بهمن‌موتور می‌گوید: شرکت بهمن‌موتور در ارزیابی نهاد‌های مستقل همواره بهترین نمرات را کسب کرده، این در حالی است که این شرکت برترین خدمات را با بهترین قیمت و کمترین هزینه به مشتریان خود می‌دهد.

سال ۱۴۰۲ سبد محصولات تجاری متنوع می‌شود

کامیونت فورس ۳.۵ تن، کشنده‌ای با قدرت ۵۶۰ اسب بخار و امپاور BD۳۰۰ با توانایی بار ۱۹ تن محصولاتی است که سال ۱۴۰۲ وارد بازار تجاری می‌شود. این خبر را حسین خضری مدیرعامل بهمن‌دیزل اعلام کرد.

حسین خضری در همین رابطه می‌گوید: این کامیون تحولی در حوزه تجاری خواهد بود و بهمن‌دیزل توانست بعد از ۵۰ سال، کامیون مدرن و مطابق با آخرین استاندارد‌های روز دنیا را به تجاری‌سواران معرفی کند.


بیشتر بخوانید: اعلام زمان جدید طرح فروش بهمن موتور


ابراهیم افشار در همین رابطه با اعلام خبر تولید اتوبوس ۱۸ متری و اتوبوس ۹ متری (مینی‌باس) در سال ۱۴۰۲ گفت این تولیدات در شرکت اسنا اتفاق می‌افتد و این شرکت می‌تواند در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری‌ها را یاری دهد. وی تولید اسنا را ۱۳۰ دستگاه در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و نوید داد این میزان تولید تا دو برابر در سال جدید افزایش خواهد یافت.

رقابت با محصولات درجه‌یک اروپایی از اهداف شرکت سیبا در سال ۱۴۰۲ است. ابراهیم افشار در همین رابطه و با تأکید بر اینکه سبد محصولات تجاری بهمن متنوع می‌شود، می‌گوید: شرکت سیباموتور در سال جدید FAW۵۶۰ را به بازار معرفی خواهد کرد. وی یادآور می‌شود که شرکت سیبا محصول دیگری را نیز به بازار معرفی خواهد کرد. افشار اعلام جزئیات بیشتر از این محصول را به آینده نزدیک موکول کرد.

در همین رابطه حسین خضری مدیرعامل بهمن‌دیزل می‌گوید: کامیون BD۳۰۰ محصولی است که در جایگزینی خودرو‌های فرسوده می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

نسخه جدید فیدلیتی سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید

پارسا نوری معاون مهندسی بهمن‌موتور این خبر را تأیید کرد که خودروی XB۱ سال ۱۴۰۲ وارد بازار می‌شود. این خودرو طراحی سال ۲۰۲۳ است. نوری در همین رابطه می‌گوید: خودروی XB۱ هم در سال بعد به خانواده فیدلیتی اضافه خواهد شد. وی ضمن ابراز امیدواری از استقبال بازار این خودرو، به تجربه موفق دیگنیتی پرستیژ اشاره کرد و می‌گوید: دیگنیتی پرستیژ توانست جای خالی خودرویی در این بخش را با توجه به توانمندی‌های خود پر کند. نوری ادامه می‌دهد: بهمن‌موتور در تلاش است در دو خانواده فیدلیتی و دیگنیتی خودروی هیبرید محصولی را داشته باشد.

نشست خبری گروه خودروسازی بهمن با موضوع دستاورد‌های این خودروساز در سال ١٤٠١ روز ۲۴ اسفند در محل بهمن‌موتور با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد. در این نشست خبری محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن‌موتور، حسین خضری مدیر‌عامل بهمن‌دیزل، پارسا نوری معاون مهندسی بهمن‌موتور، علی پورابراهیم رئیس هیئت‌مدیره شرکت بهمن‌موتور و ابراهیم افشار به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

منبع: روزنامه شرق
ارسال نظر