تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح کرد:

وزرای ناکارآمد منتظر برخورد جدی مجلس باشند

شهباز حسن‌پور گفت: به اعتقاد من، فرصت‌های لازم به همه وزرای دولت داده شده است و آن‌هایی که تا امروز، عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشتند، باید منتظر برخورد جدی مجلس با خود باشند.

اقتصاد۲۴- محمد آیتی: بسیاری از مردم و کارشناسان بر این باورند که مجلس یازدهم پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم که به لحاظ فکری، نزدیکی زیادی با هم داشتند، تا حد بالایی مراعات دولتمردان را کردند و همچنان خیلی خبری از استیضاح و تحقیق و تفحص جدی نیست و این مماشات باعث شده تا مجلس از یکی از رسالت‌های خود که امر «نظارت» است، دور بماند.

از طرفی، برخی با این‌دست صحبت‌ها مخالفند؛ یکی از این افراد، شهباز حسن‌پور، نماینده باسابقه مجلس است.

در همین رابطه، شهباز حسن‌پور، نماینده سیرجان به اقتصاد۲۴ گفت: بر اساس تجربه چهار دوره حضور در مجلس می‌گویم که قطعاً سال ۱۴۰۲ برای مجلس، سال نظارتی خواهد بود و قرار است مجلس از تمام ظرفیت‌های قانونی‌اش برای بحث نظارت استفاده کند.

وی افزود: ناگفته نماند اقدامات دولت در روز‌های پایانی سال و ارتباط با کشور همسایه عربستان که طی چند روز گذشته شاهدش بوده‌ایم و سفر‌های بعضی وزرا به کشور‌های مختلف و اعزام هیات‌های اقتصادی به کشور‌های منطقه و همچنین دیدار‌های دوجانبه‌ای که برگزار شده، بسیار امیدوارکننده است و انشاا... امسال، سال پرخیر و برکتی برای ایران و مردم عزیزمان باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، اصلاً ملاحظه دولت را نکردیم؛ سال ۱۴۰۰، ابتدای کار دولت بود و در سال ۱۴۰۱ هم باید یک فرصت به دولت می‌دادیم تا ببینیم کدام وزرا بهتر عمل می‌کنند. از این‌رو، از برخی اهرم‌های نظارتی خود مثل استیضاح استفاده نکردیم، هرچند در سال گذشته، همین مجلس، وزیر صمت را استیضاح کرد که پس از صحبت‌های ایشان، اکثریت نمایندگان، تصمیم به ادامه کار آقای فاطمی‌امین در راس وزارتخانه گرفتند.


بیشتر بخوانید: مجلس خیلی مراعات دولت را کرده است/ به خاطر کمبود وقت، پخته کردن بودجه، فدا شد


حسن‌پور اظهار داشت: در حوزه وزارت نفت، عملکرد بسیار مثبتی در دولت سیزدهم داشتیم و جای تقدیر دارد. در بعضی حوزه‌های دیگر، برخی وزرا، انصافاً خوب ظاهر شدند و در حد قابل قبولی با ما همکاری کرده‌اند و متاسفانه، بعضی وزرا به تعهدات‌شان و وعده‌هایی که در صحن مجلس دادند، عمل نکردند.

وی یادآور شد: به اعتقاد من، فرصت‌های لازم به همه وزرای دولت داده شده است و آن‌هایی که تا امروز، عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشتند، باید منتظر برخورد جدی مجلس با خود باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس با هیچ وزیری، رودربایستی ندارد. از این‌رو، در سال جاری، از ابزار‌های قانونی و نظارتی خودمان در خصوص وزرایی که انتظارات را برآورده نکردند، استفاده می‌کنیم و قطعاً بحث استیضاح در سال جدید، جدی خواهد بود، زیرا برای ما نمایندگان، تنها منافع کشور و مردم اهمیت دارد و سر این موضوع، با هیچ وزیری معامله نخواهیم کرد.

ارسال نظر