تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۲

رشد عجیب بازار مسکن در مشهد

به گفته یک مشاور املاک در مشهد، اسفند سال 1400 به دلیل نوسانات دلار و افزایش قیمت آن پیش از نوروز، خرید و فروش مسکن بالا رفت اما به دلیل اینکه نزدیک به عید قیمت دلار ثابت شد معاملات کاهش یافت.

اقتصاد۲۴- یک مشاور املاک در مشهد می‌گوید، وضعیت معاملات مسکن در مشهد نیز از زمانی که قیمت دلار کاهشی شد، در رکود قرار گرفت، اما رهن و اجاره و خرید و فروش ملک در دی و بهمن‌ماه ۱۴۰۱ صورت می‌گرفت.

او با مقایسه اسفند سال ۱۴۰۰ با ۱۴۰۱ می‌گوید: «اسفند سال ۱۴۰۰ هم به دلیل نوسانات دلار و افزایش قیمت آن پیش از نوروز، خرید و فروش بالا رفت، اما به دلیل اینکه نزدیک به عید قیمت دلار ثابت شد معاملات کاهش یافت.»

به گفته وی، در چند ماه گذشته نیز، با افزایش هر هزارتومان قیمت دلار، نزدیک به ۵۰ میلیون تومان قیمت ملک افزایش پیدا می‌کرد؛ آنطور که در ۳ روز تعطیلی که در روز‌های شنبه و در بهمن‌ماه داشتیم، باید برای به‌روزرسانی فایل‌ها، با مالکان تماس می‌گرفتیم؛ چراکه با هر روز تعطیلی ۵۰ میلیون به قیمت ملک خود می‌افزودند.»

او می‌گوید، یک واحد ۵۰ متری در محله الهیه در تیرماه سال گذشته، ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون به فروش می‌رسید و پس از دو ماه و در شهریور، حدود یک میلیارد و در ماه گذشته به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

در محله فرهنگ، یک واحد با متراژ ۱۶۷ مترمربع و عمر بنای ۲ ساله، ۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان و در بلوار سجاد، یک واحد ۳۱۰ متری و نوساز، ۲۱ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمانی در محله کوی امیرالمومنین با ۷۰ مترمربع مساحت، و ۱۲ سال عمر بنا، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در وکیل‌آباد، واحدی با ۱۹۳ مترمربع و نوساز، ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع: اکوایران

 

ارسال نظر