تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

تیم اقتصادی ابراهیم رئیسی ضعیف است/ مردم در تنگنا هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کلمه تنگنا نمی‌تواند عمق فشاری که روی مردم است را بیان کند؛ بنابراین در سال جدید فشار بیشتری به دولت می‌آوریم

اقتصاد۲۴- جلیل رحیمی جهان آبادی در این‌باره می‌گوید: اکثریت مجلس با دولت همسو هستند. تعدادی از ما که به لحاظ فکری و جناحی، طیف فکری‌مان فرق می‌کند، واقعاً با مسائل نگاه جناحی نداریم و در جایی که دولت عملکرد خوب و مثبتی دارد، دفاع می‌کنیم. به عنوان نمونه دولت در عرصه سیاست خارجی در حال تنش‌زدایی است که کار درستی است.

او می‌گوید: ما چرا باید سنگ‌اندازی، مخالفت یا تخریب کنیم یا از دید جناحی به مسائل نگاه کنیم. تنش‌زدایی دولت با کشور‌های تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان، امارات، مصر و اردن کار درستی است؛ همچنین افزایش سطح صادرات و واردات ما با کشور‌های همسایه نشانه‌های مثبتی است.

نماینده تربت‌جام می‌گوید: در عین حال، یکسری از کار‌های دولت اشتباه است که ما از نه از منظر جناحی، بلکه از منظر ملی، کار اشتباه و ایراد و ضعف را تذکر می‌دهیم. نگاه این مجلس این است که با توجه به شرایط خاص کشور، خیلی به صورت چکشی عمل شود و وزیر استیضاح و برکنار کنیم. به عنوان نمونه بنده وزیر آموزش و پرورش را برای بحث رتبه‌بندی معلمان استیضاح کردم، اما رییس جمهور و شخص وزیر با من صحبت کردند و دلایلی آوردند که منطقی بود، بنابراین استیضاح مشکلی را حل نمی‌کرد و منصرف شدم. در نمونه دیگر اینکه استیضاح وزیر کشور را امضاء کردم که بعد از صحبت با وزیر کشور و شنیدن دلایل و پاسخ‌هایشان قانع شدم.


بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: شاهد قتل عام اقتصادی مردم هستیم


او می‌گوید: گاهی اوقات عدم اجرای استیضاح از این جنس است، یعنی وزرا اسناد و مدارک می‌آورند و می‌بینید خواسته‌ای که شما داشته‌اید خیلی منطقی نبوده است، بنابراین قانع می‌شوید. بنده فکر می‌کنم با آنچه پیش‌رو داریم، اگر مشکلات حل نشود چالش بین مجلس و دولت در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی بیشتر خواهد شد.

رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: به نظر من تیم اقتصادی آقای رییس جمهور ضعیف است. نماینده‌ها بار‌ها تذکر داده‌اند، اما آقای رییس جمهور باید تصمیم بگیرد تا تیم را به روزرسانی کند. همچنین تیم مذاکرات هسته‌ای و هم تیم اقتصادی تقویت شوند. فکر می‌کنم نماینده‌ها در سال جدید به دولت فشار بیاورند، چراکه فشار روی نماینده‌ها زیاد است و آن‌ها هم فشار را به دولت منتقل می‌کنند؛ به خصوص اینکه نماینده‌ها در این تعطیلات به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و از نزدیک بیشتر با مردم و مشکلات آن‌ها روبرو می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: با تغییر آدم‌ها و وزرا خیلی مشکلات حل نمی‌شود. در کنار دعا باید تلاش کنیم در عرصه روابط خارجی گشایش ایجاد شود. بخش عمده‌ای از مشکلات ما در عرصه روابط خارجی، مسئله درآمد‌ها و تحریم‌ها است که باید برای آن فکری شود.

او می‌گوید: الان رابطه اقتصادی ما با اقتصاد جهان تحت تاثیر تحریم‌ها عملاً قطع شده است و باید فکری برای تعامل خود با جهان کنیم. راهکار دولت این است که ما با کشور‌های آسیایی و همسایه رابطه داشته باشیم که این راهکار موثر است، اما باید برای فشار غربی‌ها و دشمنی آن‌ها فکری شود و واقعاً بایستی بتوانیم این مشکل را به نحوی برطرف کنیم.

نماینده تربت‌جام می‌گوید: بنده نمی‌گویم از راه تسلیم این کار انجام شود، چراکه هزینه‌های سنگینی داده‌ایم و در حال حاضر در موضع قدرت هستیم، منتهی باید هم در قبال غرب و رفتار‌های داخل و خارج عاقلانه‌تر عمل کنیم. به نظر بنده رفتار‌هایی که داریم باید خیلی عاقلانه‌تر و دقیق‌تر شود که هم بشود از آرمان‌هایمان دفاع کنیم و هم گشایشی برای شرایط مردم ایجاد شود، چون واقعاً مردم در تنگنا هستند و کلمه تنگنا نمی‌تواند عمق فشار و شدت فشاری که روی مردم است را بیان کند.

منبع: رویداد24
ارسال نظر