تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۲

کدام نمادهای بورسی را بخریم؟

اولین هفته کاری بورس تهران در حالی به پایان رسید که معاملات سهام نشان می‌دهد کسرا پربازده‌ترین نماد بورسی در این هفته بوده است.

اقتصاد۲۴- بازار سرمایه در حالی کار خود را در سال ۱۴۰۲ آغاز کرد که دو نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در اواخر سال گذشته رشد خوبی را تجربه کردند.

با رشد بورس، این پرسش مطرح شد که سهام شرکت‌های بورسی تا کجا رشد می‌کنند و آیا این صعود در ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد؟

با این اوصاف بالاخره موتور بورس روشن شد و طی چند روز متوالی تابلو بورس اوراق بهادار تهران رنگ سبز را به سهامداران نشان داد. همچنین کارشناسان بر این باورند تا زمانی که سهامداران به عقب ماندگی بازار سرمایه از بازار‌های موازی اعتقاد داشته باشند، تابلو بورس کماکان سبز رنگ خواهد بود.

بررسی معاملات اولین هفته بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که شاخص کل توانست بیشتر از ۶ درصد رشد کند و در آستانه شکست سقف تاریخی خود در سال ۹۹ قرار بگیرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز از این صعود جا نماند و رشد حدود ۶.۴ درصدی را تجربه کرد. این رشد شاخص کل هم‌وزن در اولین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد سهامداران در سال جدید حساب ویژه‌ای روی شرکت‌های کوچک و متوسط باز کرده‌اند.

بیشترین و کمترین بازدهی هفته

بررسی معاملات این هفته بازار سرمایه حاکی از آن است که «کسرا» با رشد ۴۰ درصدی در اولین هفته بورس ۱۴۰۲ توانست خود را به قیمت ۶۵۸ تومان برساند. گفتنی است مهمترین مقاومت پیش روی این سهم سطح ۷۰۲ است. در صورت عدم این شکست این سطح مقاومتی، نقطه امید «کسرا» برای حمایت، ۵۷۸ تومان شناسایی شده است.

«مفاخر» و «شسینا» نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازار جهش خوبی را تجربه کردند و هر یک موفق به کسب بازدهی به ترتیب ۳۴ و ۳۳ درصدی شدند.

از مقاومت‌های مهم پیش روی این دو سهم نیز می‌توان به هزار و ۱۷۰ و ۳۵۱ تومان اشاره کرد.

در مقابل، سهم کتوکا در این هفته بازار نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و حدود ۱۳ درصد نزول کرد و قیمت ۸۳۰ تومان را روی تابلو به ثبت رساند.

لازم به ذکر است مهم‌ترین حمایت این سهم برای جلوگیری از افت بیشتر سهم ۷۴۸ تومان است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر