تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲

رضا مراد صحرایی ؛ سرپرست جدید آموزش و پرورش کیست؟

در پی استعفای یوسف نوری، با حکم رئیس‌جمهور، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان، با حفظ سمت، سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد.

اقتصاد۲۴-  در پی استعفای یوسف نوری از وزارت اموزش وپرورش، آیت الله سیدابراهیم رئیسی با پذیرش این استعفا، رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنیگان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش انتخاب کرد.

براساس این گزارش، رضا مراد صحرایی دکتری زبان شناسی همگانی دارد و پیش از انتصاب به‌عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی را بر عهده داشته است.

از سوابق علمی و اجرای صحرائی می‌توان به تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه آموزش‌وپرورش، استاد تمام رشته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تألیف و ترجمه بیش از ۴۰ عنوان کتاب، پژوهشگر برتر کشور در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران و معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی اشاره کرد.

ارسال نظر