تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۲

تست شجاعت در صدمین دربی پایتخت

صدمین دربی پایتخت قرار است یکشنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شود. تقابلی که از سال ۱۳۴۷ با یک بازی دوستانه و نتیجه بدون گل استارت خورده، حالا قرار است برای صدمین بار انجام شود.

اقتصاد۲۴- صدمین دربی پایتخت قرار است یکشنبه و از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شود. تقابلی که از سال ۱۳۴۷ با یک بازی دوستانه و نتیجه بدون گل استارت خورده، حالا قرار است برای صدمین بار انجام شود. با این تفاوت که این‌بار نه‌تن‌ها دوستانه نیست بلکه دست بر قضا دست‌کمی از یک نبرد واقعی ندارد.

این بار دربی به غیر از حساسیت‌های معمول و مرسوم که برگرفته از تنش‌های رایج است، از لحاظ فنی هم اهمیت خارق‌العاده‌ای دارد. این دو تیم اگر می‌خواهند شانسی برای رسیدن به قهرمانی در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر داشته باشند، باید شجاعت به خرج داده و هرطور شده برنده شوند. همین «قید» می‌تواند به جذابیت دربی کمک کرده و آن را از تساوی‌های کسل‌کننده و پرتکرار برهاند.


بیشتر بخوانید: داور دربی ۱۰۰ مشخص شد


 فعلا در جدول شرایط به‌گونه‌ای است که استقلال با یک امتیاز بیشتر، بالاتر از پرسپولیس قرار گرفته است. شاید مساوی، یعنی نتیجه‌ای که در دربی ۹۹ رقم خورد، از لحاظ جدولی بیشتر به سود استقلال باشد تا فاصله‌اش را با پرسپولیس حفظ کند، ولی واقعیت این است که این تساوی ممکن است آن‌ها را بالاتر از رقیب در جدول بگذارد، ولی بعید است برایشان جامی به ارمغان بیاورد.

سپاهان، دیگر ضلع کورس قهرمانی، چشم‌به‌راه این مسابقه است تا در صورت تساوی آنها، بزرگ‌ترین فرار به سوی قهرمانی را رقم بزند. پس استقلال اگر می‌خواهد نفس سپاهان را بگیرد، باید دست پر از مسابقه خارج شود. این اجبار در پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود. آن‌ها نه تنها باید یک امتیاز عقب‌ماندگی از رقیب و صدر جدول را جبران کنند بلکه با کسب پیروزی مسیرشان به سوی قهرمانی را نیز هموارتر می‌کنند.

جدال صدم دو تیم، یکی دیگر از جدال‌های بی‌شمار تفکرات ایرانی – خارجی است؛ یحیی به عنوان پیشتاز مربیان نسل جدید ایران و ریکاردو سا پینتو به عنوان یکی از مربیان صاحب سبک پرتغال، در پی تزریق اندیشه‌های مربیگری به کالبد تیم‌های خودی هستند. سوت پایان این دیدار بعید است حس و حال همان سوت‌های همیشگی را داشته باشد، چون نتیجه این یکی، علاوه بر تقابل‌های حیثیتی، تکلیف یک جام را مشخص می‌کند.

منبع: روزنامه شرق
ارسال نظر