تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
بورس تهران در هفته‌ای که گذشت

سهامدارانی که در یک هفته، سود یک سال بانک را گرفتند

وضعیت بورس در یک هفته گذشته بسیار خوب بود و سهامداران تعداد قابل توجهی از شرکت ها، در همین یک هفته به انداز یک سال بهره بانکی و حتی بیشتر از آن، سود کردند.

اقتصاد۲۴- طی هفته گذشته و در شرایطی که شاخص کل بورس ۶.۶ درصد و شاخص هم وزن حدود ۹.۸ درصد رشد کردند، تعدادی از نماد‌ها بودند که بازدهی چند برابری نسبت به شاخص‌ها داشتند.
در این هفته بیش از ۴۰ نماد بودند که سود‌های بیش از ۲۲ درصد به سرمایه گذاران دادند. در حال حاضر طبق ابلاغیه بانک مرکزی، سود بانکی در سررسید یک ساله ۲۰.۵ درصد، در سررسید ۲ ساله ۲۱.۵ درصد و در سررسید ۳ ساله ۲۲.۵ درصد است. صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت هم در حال حاضر و با توجه به رشد اخیر بورس، حدود ۲۳-۲۴ درصد سود سالانه می‌دهند.

۱۵۵ نماد با بازدهی بیش از ۱۵ درصد

اما در همین یک هفته گذشته تعداد زیادی از نماد‌های بورسی و فرابورسی بازده بیش از ۲۲ درصد تنها در ۵ روز معاملاتی داشته اند. ۴۲ نماد طی این ۵ روز معاملاتی بیش از ۲۲ درصد رشد کرده اند. بیشترین رشد مربوط به نماد «شملی» با بازدهی ۶۵ درصدی است که البته می‌توان نام شملی را به دلیل اینکه مدتی متوقف بوده، از این فهرست خارج کرد.


بیشتر بخوانید: جزئیات مهم درباره سهام ویژه فرهنگیان


دیگر نماد‌های رکورددار این هفته، «تپکو»، «وگستر» و «حآسا» هستند که به ترتیب ۴۳، ۳۹ و ۳۹ درصد بازدهی داده اند.
نکته جالب اینکه اگر بخواهیم نماد‌های با بازده بیش از ۲۰ درصد در این هفته را مد نظر قرار دهیم، تعداد آن‌ها به بیش از ۶۸ عدد می‌رسد و با مد نظر قرار دادن نماد‌های با بازدهی بیش از ۱۵ درصدی، تعداد آن‌ها به ۱۵۵ نماد می‌رسد که این نشان می‌دهد بورس یک هفته بسیار خوب را پشت سر گذاشته است.

ارسال نظر