تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

این خودرو پرچم دار صنعت خودرو چین معرفی شد +عکس

برند لوکس چینی هونگچی نسل جدید سدان L ۵ را در نمایشگاه خودرو شانگ‌های معرفی کرد. سدان پرزرق و برق Hongqi L ۵ با طراحی رترو خودنمایی می‌کند.


اقتصاد۲۴- برند لوکس خوشنام چینی هونگچی طی نمایشگاه خودرو شانگ‌های ۲۰۲۳ نسل جدید و دوم سدان L۵ را به صحنه آورد. این خودرو پر زرق و برق لیموزین‌مانند که یکی از گران‌ترین خودرو‌های چینی بر شمرده می‌شود، حالا با طراحی تازه نمای بیرونی و فضای داخلی از راه رسیده است. نسل دوم هم در پیروی از نسل قبل که در ۲۰۱۴ به بازار معرفی شد، المان‌های مرسوم گذشته را با سبک طراحی جدید ادغام می‌کند. البته طراحی آن تغییری اساسی به‌خود ندیده و هونگچی تصمیم گرفته است برای نسل جدید صرفاً تغییراتی جزئی را در آن به‌وجود بیاورد.

در نمای جلو هونگچی ال ۵ اکنون جلوپنجره بلندتر با تریم کرومی، سپر بازطراحی‌شده و همچنین ورودی‌های برجسته‌تر به‌چشم می‌خورد. در این ناحیه دی‌لایت‌های جدید به‌کار رفته، ولی چراغ‌های اصلی اساساً دست‌نخورده باقی مانده‌اند. نماری کناری هم المان‌هایی نظیر پنجره عقب طویل‌تر از حالت مرسوم، دماغه عمودی و تریم کرومی برای پنجره‌ها، دستگیره‌ها و آینه‌های بغل دارد. این المان‌ها یادآور محصولات خودروساز لوکس بریتانیایی رولزرویس هستند که البته به‌خوبی در این سدان چینی جا گرفته‌اند.

طراحی رترو در فضای داخلی خودرو چینی هونگچی L۵ هم جلوه می‌کند. از یک گوشه تا گوشه دیگر داشبورد این سدان را مثل نسل جدید کابین مرسدس بنز چند نمایشگر فرا گرفته‌اند؛ نمایشگر سرنشین جلو، نمایشگر مرکزی اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان یا همان صفحه‌آمپر دیجیتال. با وجود این، به اهمیت حضور دکمه‌های فیزیکی توجه شده و در نتیجه کنسول مرکزی محل انواع دکمه‌ها شده است. ضمن این، فرمان ال ۵ هم یک نمونه کاملاً مرسوم گِرد دو پره است.


بیشتر بخوانید: ماشین غول پیکر آفرودی به زودی به ایران می‌آید


مشخصات فنی هونگچی L۵ نسل جدید تا به اینجا به‌صورت رسمی مشخص نشده است. با وجود این، بنا به گزارش برخی از رسانه‌های چینی، این خودرو یک پیشرانه V۸ توربوشارژ زیر کاپوت خود خواهد داشت. جای گفتن دارد که دو پیشرانه ۴ لیتری V۸ و ۶ لیتری V۱۲ برای نسخه قبلی این سدان لوکس در دسترس قرار گرفته بود.

هونگچی بلافاصله پس از نمایش ال ۵ در نمایشگاه خودرو شانگهای، فروش رسمی آن را کلید زده است. البته در مقطع کنونی قیمت این خودرو جدید معلوم نیست. نسل قبلی آن که در تعداد بسیار محدودی هم عرضه شده بود، حدود ۸۳۰ هزار دلار قیمت داشت؛ قیمتی که آن را حتی به گران‌ترین خودرو چینی در زمان خود تبدیل کرد.

در نمایشگاه خودرو شانگ‌های همچنین خودرو‌هایی نظیر کانسپت بی وای دی سانگ L، بی وای دی Destroyer ۰۷ پلاگین هیبرید، کانن سایبرپیکاپ گریت وال و کارلمن کینگ Zr به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر