تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

تعطیلی کارخانه و بیکاری کارگران در آستانه روز کارگر

آیا رییس جمهور صدای کارگران کارخانه‌های تعطیل شده را هم می‌شنود؟ / دستورات یک وزارتخانه چطور کارخانه منسوجات نبافته را به ورطه تعطیلی کشاند؟

اقتصاد۲۴- دیدار روز گذشته رییس جمهور با کارگران کارخانه هفت تپه که به دلیل سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته با بحران مواجه شده بود، امید تازه‌ای را در دل کارگرانی ایجاد کرده است که در آستانه ۱۱ اردیبهشت ماه، روز کارگر به دلیل سیاست‌های غلط معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تعطیلی کشیده شده است.
حالا کارگران امیدوارند که رییس جمهور صدای آن‌ها را هم بشنود و دلیل تعطیلی چندین کارخانه منسوجات نبافته در کشور طی روز‌های گذشته را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جویا شود.

تماس‌های مکرر کارگران یکی از واحد‌های تولیدی در استان همدان با خبرنگار اقتصاد آنلاین که اتفاقا نام آن با تولیدات به موقع این کارخانه در دوران سخت کرونا برای تامین مایحتاج بهداشتی مردم در حوزه ماسک گره خورده، حکایت از آن دارد که از روز سه شنبه هفته گذشته و تنها چند روز مانده به روز کارگر که محلی برای تکریم کارگران تمامی کارخانه‌ها و خطوط تولیدی و خدماتی کشور است، این کارخانه تعطیل شده و کارگران تا دستور صریح وزیر صنعت، معدن و تجارت برای برخورد با این سیاست‌های غلط به خانه هایشان فرستاده شده اند.


بیشتر بخوانید: برخورد چکشی با کارگران معترض


بررسی‌های خبرنگار اقتصاد آنلاین حکایت از آن دارد که دلیل اصلی تعطیلی این کارخانه، در دسترس نبودن مواد اولیه و سیاست گذاری‌های غلط معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه‌های بافتینه و بافتسان است.
به خصوص اینکه علیرغم فراهم بودن شرایط برای تامین مواد اولیه این کارخانه از داخل کشور و از محل تولید برخی پتروشیمی‌های داخلی، وی در نامه‌ای محرمانه دستور به تغییر ردیف کالایی برای واردات این ماده اولیه و خروج آن از ممنوعیت واردات داده است.

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر