تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

عکس/ محصول جدید ام‌وی‌ام در راه بازار ایران

از شاسی بلند جدید مدیران خودرو با نام MVM X۳۳ کراس رونمایی شد. در ادامه مشخصات فنی و امکانات ام وی ام ایکس ۳۳ کراس را مطالعه کنید.

اقتصاد۲۴-کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X۳۳ کراس به‌واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین به‌نمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به‌نوعی به‌عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس ۳۳ از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. به‌عبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را می‌توان نسخه‌ای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو هم برشمرد.

ام وی ام ایکس ۳۳ با عنوان تیگو ۳ در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه ۸۰ به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی ۲ لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو ۲ (همان ام وی ام X۲۲) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود.

ایکس ۳۳ کراس که مدیران خودرو به ایران می‌آورد، در مناطق دیگر با نام اومودا ۳ یا C۳ در دسترس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، این خودرو دومین عضو از سری اومودا از چری در نظر گرفته می‌شود که مدیران خودرو اولین عضو آن یعنی اومودا ۵ یا C۵ را تحت نام فونیکس FX به بازار ایران معرفی کرده است. اومودا نماینده مجموعه به‌روز جدیدی از محصولات چری خواهد بود که عمدتاً علایق و سلایق قشر جوان را هدف گرفته‌اند.

نگاهی به MVM X۳۳ کراس؛ کراس اوور جدید مدیران خودرو

طراحی نمای بیرونی

در طراحی MVM X۳۳ کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا ۵ یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی‌لایت‌های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده‌اند که تریم کرومی آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند. نهایتاً در قسمت پایینی سپر خطی با تریم کرومی نصب شده است. این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن.

در نمای کناری تنها المان جدید قابل توجه، تریم نارنجیِ به‌کار رفته است. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم. حتی آینه‌های بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شده‌اند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X۳۳ Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X۲۲ Pro ندارد.

با وجود این، در نمای عقب MVM X۳۳ کراس تغییر قابل ملاحظه‌ای اعمال شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، چراغ‌های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ‌ها در عین حفظ الگوی چراغ‌های ایکس ۲۲ به یکدیگر متصل شده‌اند تا طراحی هرچه هماهنگ‌تر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است. ضمن این، تغییراتی در درب صندوق عقب و شیشه عقب قابل مشاهده‌اند. همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقره‌ای در پایین جا گرفته‌اند.

در نهایت برای جمع‌بندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X۳۳ کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و چری اومودا ۵ یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهت‌های واضح به طراحی ایکس ۲۲ پرو، این خودرو را به نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از آن تبدیل می‌کنند و در همان حال، المان‌های قرض‌گرفته شده از اومودا ۵ نشان می‌دهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد.

فضای داخلی

کراس اوور جدید مدیران خودرو دارای کابینی به‌روزتر و پرزرق و برق‌تر است. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفته‌اند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهده‌دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است. فرمان هم طبق ترند این روزها به‌شکل ۳ پر دی‌کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته‌اند.

دریچه‌های هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شده‌اند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده می‌تواند بخش عمده تنظیمات لازم را به‌صورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر این‌ها تریم آبی، سفید و نقره‌ای در سراسر کابین جلوه‌ای متفاوت به آن داده است و حتی صندلی‌های خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیره‌اند. این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنل‌های درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده می‌شود. ضمناً طرح لوزی‌مانندی که روی آینه‌های بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودری‌ها و قسمت وسط داشبورد پیاده‌سازی شده است.

مشخصات فنی MVM X۳۳ کراس

تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس ۳۳ کراس را در عوض یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس ۲۲ پرو است، با افزایش ۱۰ اسب بخاری، مجموعاً ۱۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گشتاور تولیدی آن هم حداکثر ۱۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی‌وی‌تی ۹ سرعته محصولات فونیکس سپرده می‌شود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

واضح است که ایکس ۳۳ کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن ۱.۳ تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. به‌عبارتی دیگر، ایکس ۳۳ کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است.

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی

خودرو جدید MVM X۳۳ کراس با امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی زیر روانه بازار می‌شود:

  • سانروف
  • دوربین دید عقب
  • ترمز پارک برقی
  • ایربگ‌های جانبی
  • صفحه‌آمپر دیجیتالی ۷ اینچی
  • نمایشگر مرکزی اطلاعات و سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی
  • نورپردازی داخلی
  • گرم‌کن آینه‌های بغل
  • سیستم کنترل کشش
  • سیستم کنترل پایداری
  • رینگ‌های ۱۷ اینچی

زمان عرضه و قیمت ام وی ام ایکس ۳۳ کراس

شاسی بلند چینی MVM X۳۳ کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به ۱ میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.

ارسال نظر