تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

نام خیابان محل زندگی شهید الداغی تغییر کرد

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: به منظور پاسداشت اقدام انسانی و جوانمردانه شهید حمیدرضا الداغی، خیابان محل زندگی این جوان غیور سبزواری به عنوان "جوانمرد" مزین شد.

اقتصاد۲۴-امین الله مظلوم در نشست شورای اسلامی شهر سبزوار افزود: این جوان غیرتمند دیار سربداران با اقدام ارزنده و شایسته خود، ثابت کرد که هنوز غیرت و جوانمردی از جامعه رخت برنبسته و خوی مروت در میان مردم ما زنده است، و شورای شهر به پاس این رفتار مردانه،‌ با تغییر نام خیابان و میدان "ابومسلم" به نام "جوانمرد" موافقت کرد.

وی تصریح کرد: شهید بزرگوار الداغی با دفاع از شرف و ناموس این دیار، پرچم عزتمندی را برافراشت و بار دیگر شعار تاریخی "سر به دار می دهیم، تن به ذلت نمی دهیم" را اذهان ایرانیان زنده کرد.

مظلوم گفت: اقدام این شهید اقدامی جوانمردانه بود و غیرت این شهید اجازه نداد این صحنه زشت و بی حرمتی به دختر ایرانی را ببیند و مثل خیلی ها از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

وی تصریح کرد: شهید الداغی، چاقو را در دست اوباش دید، حالت آنها را دید، مشخص بود ورود به این صحنه بدون خطر نیست و ممکن است به قیمت جانش تمام شود، اما حتی بعد از خوردن ضربه اول‌ و دوم صحنه را ترک نکرد و تا زمان گریختن مهاجمان شرور،‌ میدان را خالی نکرد.

رییس شورای شهر سبزوار گفت: این یک اقدام بی سابقه و کم نظیر بود که تنها از غیرت ایرانی و سربداری می توانست برخیزد و این اقدامی شایسته بود که منتخبان مردم در شورای شهر نام با مسمای "جوانمرد" را برای محله و خیابان این شهید عزیز برگزیدند.

پیش از این با موافقت شروای شهر سبزوار، بوستان محل شهادت این شهید آمر به معروف به نام وی متبرک شده بود.


بیشتر بخوانید: عکس/ بنیاد شهید به عکس الداغی ریش اضافه کرد


شهید حمیدرضا الداغی، جمعه‌شب گذشته، هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست و در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفته و به شهادت رسید.

انتشار فیلم دوربین های خیابان از این درگیری در فضای مجازی، تحسین جامعه را نسبت به این اقدام متهورانه شهید الداغی برانگیخت و وی را در ذهن و دل مردم به عنوان نماد غیرت و مردانگی برجسته کرد.

شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از آن شهید بزرگوار یک دختر به یادگار مانده است.

 
منبع: ایرنا
ارسال نظر