اقتصاد۲۴- برای اولین بار از سال ۱۹۹۱ تاکنون است که لندکروزر سری ۷۰ با پیشرانه ۴ سیلندر عرضه میشود. در آن سال خودروی موردبحث با یک جفت پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی و دیزلی در دسترس بود. سری ۷۰ که به عنوان خودروی مدل سال ۱۹۸۴ عرضه شد هیچ نشانی از بازنشستگی ندارد و همچنین به دلیل طراحی کلاسیک و باطن خشن و بادوام خود محبوبیت زیادی دارد. حتی فروش این خودرو در استرالیا به دلیل تقاضای بالا متوقف شد و به نظر نمیرسد تا پایان سال جاری میلادی خبری از فروش دوباره آن باشد.
پیشرانه ۴ سیلندر توربودیزل جدید سری ۷۰ از هایلوکس گرفته شده است. اگرچه هنوز قدرت و مشخصات این نیروگاه آهنین اعلام نشده، اما انتظار میرود خروجی آن مشابه هایلوکس باشد. پیشرانه موردبحث در هایلوکس بین ۲۰۱ تا ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ تا ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. برای مقایسه باید گفت قدرت و گشتاور پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری توربودیزل لندکروزر سری ۷۰ به ۲۰۲ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتون متر میرسد. به این ترتیب پیشرانه ۴ سیلندر جدید همان پرفورمنس پیشرانه ۸ سیلندر را با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر ارائه خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: پژو ۲۰۰۸ برقی با ظاهر و باطنی جذاب + عکس
انتظار میرود تویوتا لندکروزر سری ۷۰ علاوه بر پیشرانه ۴ سیلندر دیزلی با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه شود که این امر نیز برای اولین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون اتفاق میافتد. از دیگر بهبودهای خودروی موردبحث میتوان به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با اپل کارپلی و اندروید اتو و برخی تغییرات جزئی دیگر در کابین اشاره کرد. تویوتا همچنین به دنبال تولید هایلوکس و پرادو با قوای محرکه هیبریدی است، اما فعلاً چنین برنامهای را برای لندکروزر سری ۷۰ در نظر ندارد.
در همین اثنا ژاپنیها همچنان پیشرانه ۸ سیلندر دیزلی را در خط تولید نگه خواهند داشت. با اینکه قدمت سری ۷۰ به حدود ۴۰ سال میرسد، اما بهروزرسانی و بهبود آن همواره ادامه داشته است. بهعنوانمثال در سال قبل بود که شاهد ایجاد تغییرات و بهروزرسانی در آن بودیم و البته برنامه نهایی ژاپنیها برای آینده این خودرو اعلام نشده هرچند گفته میشود با نزدیک شدن به ۴۰ سالگی لندکروزر سری ۷۰ تغییری بزرگ در راه است. باید منتظر ماند و دید دستپخت تویوتا برای طرفداران چه خواهد بود.