اقتصاد۲۴- ایلان ماسک در توییتی رسما آغاز به کار لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل توییتر را اعلام کرد و نوشت: «لیندا یاکارینو کسب و کار تجاری توییتر را رهبری خواهد کرد و من تمرکزم را بر طراحی محصول و فناوری جدید میگذارم. مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل توییتر به برنامه همهچیز «اکس» هستم.»
خبر مدیرعامل شدن یاکارینو پیش از این به رسانهها درز کرده بود، اما به صورت رسمی چیز اعلام نشده بود.
لیندا یاکارینو مدیر تبلیغات جهانی NBCUniversal بوده است و در این جایگاه بیش از ۲ هزار کارمند را مدیریت میکرده است. او یک دهه گذشته را با این کمپانی بزرگ همکاری داشته است.
ماسک از زمان خریدن توییتر تا امروز با اقدامات جنجالی گوناگون مدام در صدر اخبار رسانههای اجتماعی بوده است. یکی از جنجالیترین کارهای ماسک پولی کردن تیک آبی توییتر و تعدیل گسترده کارکنان این شبکه اجتماعی بود.
بیشتر بخوانید: اپل توییتر را تهدید کرد
او به بیبیسی گفته بود که ۸۰ درصد کارکنان توییتر را تعدیل کرده است و چیزی حدود ۱۰۰۰ کارمند در این رسانه مشهور مشغول به کار ماندهاند.
انتخاب یاکارینو و پیشینه او در تبلیغات به ویژه از نظر تعداد تبلیغکنندگانی که توییتر از زمان تصدی ماسک از دست داده است بسیار مهم است. از زمانی که ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار، فروش تبلیغات این شرکت کاهش یافته است.
در حالی که یاکارینو زمام امور توییتر را به دست میگیرد، کارشناسان نگرانیهایی را در مورد میزان قدرت واقعی او در توییتر در حالی که در کنار رئیس تسلا و اسپیس ایکس کار میکند، مطرح کردهاند.