تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

تویوتا تاکوما؛ آفرودر درجه یک ژاپنی+ عکس

تویوتا از جدیدترین آفرودر خود با نام تاکوما تریل هانتر رونمایی کرد. این جان سخت ژاپنی در واقع مدل ۲۰۲۴ پیکاپ تاکوما است که تجهیزات بیراهه نوردی اختصاصی را همراه خود دارد تا یک تریل هانتر تمام عیار باشد.

اقتصاد۲۴- تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ در بازار آمریکا با ۸ تریم حاضر شده که از تریم اس آر پایه آغاز می‌شود و در بالاترین مدل لوگوی TRD را بر سینه دارد.

تویوتا تاکوما اس آر با پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ و ۲۲۸ اسب بخار خروجی عرضه می‌شود. در تریم‌های دیگر تاکوما میزان خروجی پیشرانه به ۲۷۸ اسب بخار افزایش دارد. در بخش جعبه دنده نیز نمونه ۸ سرعته اتوماتیک و یا ۶ سرعته دستی (در حالت آپشن) ارائه می‌شود. قرار دادن جعبه دنده دستی به عنوان آپشن نیز در نوع خود جالب است.

البته جعبه دنده دستی میزان خروجی پیشرانه را به ۲۷۰ اسب کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: معرفی شاسی بلند استثنایی با سقف بازشو + عکس


اما تاکوما در مدل ۲۰۲۴ یک برگ برنده را نیز رو می‌کند که پیشرانه آی-فورس مکس هیبرید ۴ سیلندر خواهد بود. این پیشرانه برابر با ۳۲۶ اسب بخار خروجی و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سیستم تعلیق مالتی لینک برای محور عقب نیز به عنوان آپشن پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد.

تویوتا تاکوما همچنین به سیستم ترمز دیسکی جدید در هر ۴ چرخ مجهز شده است.

اما در رابطه با تریل هانتر، این تریم ویژه به طور اختصاصی برای آفرودر‌ها طراحی شده که البته شباهت زیادی به تی آر دی پرو دارد، اما یک مرحله بالاتری از تی آر دی پرو محبوب قرار دارد.

منبع: عصر ایران
ارسال نظر