تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

چشم بندی۲، کمدی بیمه‌ای محبوب این شب‌های تلویزیون

سریال «چشم بندی۲» که این شب ها، سری دوم آن در حال پخش است، توانسته به خوبی نظر مخاطبان را جلب کند؛ این را دو نظرسنجی انجام شده از میان عموم مردم می‌گوید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد ۲۴- «۲چشم بندی» که محصول شبکه سوم سیماست و «بیمه گران» آن را حمایت کرده اند، در تلاش است به زبان کمدی و در عین حال با رعایت اصول حرفه‌ای بیمه گری، مفاهیم مرتبط با بیمه و الزامات آن را به مردمی که مخاطب تلویزیون هستند، انتقال دهد.

طبیعی است که از یک سریال کمدی روزپخش، این انتظار وجود ندارد که به شکل علمی، دانشگاه و یا فنی به یک موضوع پرداخته شود، بلکه انتقال پیام «بیمه برای زندگی روزمره یک ضرورت است»، هدفی است که از ساخت و پخش این سریال دنبال می‌شود و حالا مشخص شده است که «چشم بندی» در کار خود موفق بوده است.

آن طور که آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما نشان می‌دهد، «چشم بندی» در رتبه سوم پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی قرار داشته است.


بیشتر بخوانید: وضعیت جعلی و سطح پایین تلویزیون


از سوی دیگر، نظرسنجی انجام شده توسط این پایگاه خبری نیز نشان می‌دهد ۷۴ درصد مخاطبان این رسانه، سریال «چشم بندی» را از شبکه سوم سیما مشاهده می‌کنند. این در حالی است که پیش از این، تردید‌هایی درباره استقبال از سریالی با موضوع پیچیده و نامانوس «بیمه» در تلویزیون وجود داشت.

«سلیم ثنایی» که پیش از این تجربه ساخت «پلاک ۱۳» را نیز با همین تم داشت، اکنون به ساخت سری دوم «چشم بندی» رو آورده و ارزیابی مخاطبان نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از اشکالات و ایراد‌های واردی به دو مجموعه پیشین در دوره جدید برطرف شده است.

همچنین ادامه دار شدن این سریال، از حمایت مسئولان سیما و به ویژه شبکه سه از آن حکایت دارد.
«۲چشم بندی» که از سوپراستار‌های تلویزیونی همچون «جواد رضویان» و «حمید لولایی» بهره گرفته است، توانسته تا حدی سهم خود از فرهنگسازی به نفع «بیمه» را پیاده سازی کند، حال آن که از یک سریال تلویزیونی با امکانات محدود هم نمی‌توان انتظاری بیش از این داشت.

ارسال نظر