تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۲

ریزش دلار و جهش طلا

همزمان با افت ارزش دلار و تقویت انتظارات مبنی بر توقف چرخه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا، طلا جهش کرد.

اقتصاد۲۴- هر اونس طلا در لحظه نگارش این گزارش ۱۲ دلار و ۸۴ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و هزار و ۹۵۶ دلار و ۷۱ سنت قیمت خورده‌است.

روند قیمت طلا امروز افزایشی است، در حالی که قیمت نقره نیز ۰.۴۴ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت طلا با کمک دلار رقم خورده‌است، ارزش دلار امروز کاهش قابل توجهی داشته‌است و از طرف دیگر انتظارات مبنی بر توقف چرخه افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو تقویت شده‌است.


بیشتر بخوانید: سیگنال شبانه قیمت دلار به بازار سکه


بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده پس از رسیدن به کمترین میزان ۳.۶۸۲ درصدی در روز سه شنبه، به حدود ۳.۸ درصد بازگشت. تورم کل در ماه می ۲۰۲۳ به ۴ درصد کاهش یافت که کمترین میزان از مارس ۲۰۲۱ بود که اندکی کمتر از انتظارات بازار ۴.۱ درصد بود. با این حال، CPI اصلی ۰.۴ ٪ نسبت به ماه قبل در می ۲۰۲۳ افزایش یافت که مطابق با تخمین‌های بازار بود. معامله‌گران شانس افزایش نرخ بهره را تنها ۱۰ درصد برآورد کرده‌اند.

در حالی که، انتظارات برای افزایش یک چهارم واحدی نرخ بهره تا پایان سال کاهش پیدا کرده‌است، فشار بر روی شمش‌ها بیشتر شده‌است. تصمیمات و خط مشی FOMC، کنفرانس‌های مطبوعاتی و پیش بینی‌ها در روز‌های اخیر بسیار مورد توجه خواهد بود. انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارد، با این حال، ممکن است در میان پس‌زمینه افزایش CPI اصلی، رفتار تندروانه‌ای داشته باشد.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر