تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

خروج سرمایه گذاران داخلی از مناطق آزاد

نماینده مردم تبریز گفت: با توجه به خروج سرمایه گذاران داخلی از کشور و تمایل به سرمایه گذاری در سایر کشور‌ها لازم است در کنار جذب سرمایه گذاران خارجی، مشوق‌هایی برای حضور سرمایه گذاران داخلی فراهم کنیم.

اقتصاد۲۴- نماینده مردم تبریز و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در اولین نشست «هیات عالی سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی» گفت: با توجه به خروج سرمایه گذاران داخلی از کشور و تمایل به سرمایه گذاری در سایر کشور‌ها لازم است در کنار جذب سرمایه گذاران خارجی، مشوق‌هایی برای حضور سرمایه گذاران داخلی فراهم کنیم تا هم از خروج ارز از کشور جلوگیری شود و هم شاهد حضور هر چه بهتر سرمایه گذاران داخلی در این مناطق باشیم.

روح الله متفکرآزاد ادامه داد: اراده نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمک به جذب سرمایه گذاران در کشور است و تلاش می‌کنیم با شناسایی و اصلاح قوانین موجود راه را برای حضور سرمایه گذاران در کشور هموار کنیم.

 نیازسنجی و ایجاد زنجیره‌های ارزش در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران نیز در این نشست گفت: با تولید بسته‌های سرمایه گذاری چندگام بزرگ در مناطق آزاد کشور برداشته شده است. صدور مجوز‌های بی نام کمک می‌کند سرمایه گذار در کمترین زمان و با حداقل بروکراسی اداری مواجه باشد.


بیشتر بخوانید: مغایرت‌های قانونی در شیوه مدیریتی عبدالملکی در مناطق آزاد


علی فکری به مدل سرمایه در دنیا اشاره کرد و افزود: در دنیا، سرمایه به عنوان ذخایر ارزی کشور‌ها محسوب می‌شود و با سرمایه گذاری شرکت‌های چندملیتی در جهان در زنجیره‌های ارزش قرار می‌گیرند.

فکری ادامه داد: برای ورود سرمایه به کشور و جذب متقاضی برای بسته‌های سرمایه گذاری نیازمند رفع ممنوعیت‌های صادراتی متعدد برای سرمایه گذاران خارجی هستیم.

وی بر لزوم ایجاد زنجیره‌های ارزش در مناطق تاکید کرد و گفت: باید نسبت پروژه‌ها در هر منطقه نسبت به سایر مناطق مشخص شود و اینکه در چه زنجیره ارزشی قرار دارند تا بتوانیم در صورت نیاز سرمایه را از منابع داخلی تامین کنیم.

تجمیع سرمایه‌های خرد مهاجران در پروژه‌های سرمایه گذاری

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاون علمی، فناوری و اقتصادی رییس جمهور نیز در این نشست گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه‌های فناوری از ظرفیت‌های خوبی برخوردار هستند که می‌توانیم برای جذب سرمایه گذاری در کشور از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

کاشفی پیشنهاد داد: با وجود اکوسیستم فعال مهاجران کشور افغانستان در ایران که دارای سرمایه‌های خرد هستند می‌توانیم از این سرمایه‌ها به صورت تجمیع شده در یک پروژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویزه اقتصادی استفاده کنیم.

ارسال نظر