تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲

دیروز شاخص کل ۷ هزار واحدی بالاتر از نیمه کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رسید و به نظر می‌رسد در این محدوده با حمایت شاخص مواجه هستیم.

اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۱۲ تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۸ هزار و ۱۲ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۳۹۵ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد هزار و ۹۲۱ واحدی داشت.

در پایان معاملات روز یکشنبه، ۴۹۵ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۱۹۸ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۷۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت داروسازی جابربن حیان (دجابر) و شرکت داروسازی برکت (برکت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) و شرکت آ س پ (آ س پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس)، آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) و چفیبر (شرکت فیبر ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت ویتانا (غویتا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۱۱۷ نماد صف خرید داشتند و ۲۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۵۸۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۱ درصدی به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و تا پایان ادامه داشت. در نهایت شاخص نسبت به روز قبل ۱۳ هزار واحد بالاتر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از ۸ هزار واحد صعود کرد.

در پایان، تعداد نماد‌های سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و ۷۱ درصد نماد‌ها سبزپوش بودند.

نماد‌های فولاد، فملی، خودرو، نوری، وغدیر، خساپا و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل مبین، فارس و وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.

دیروز سرانه خرید بیشتر از سرانه فروش حقیقی بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی ۲۴ میلیون تومان و سرانه خرید ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

اما پس از ۱۰ روز متوالی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۵۳ میلیارد تومان به بازار وارد شد. نماد‌های نیان، وبهمن، کتوسعه، پارسان و ونوین بیشترین ورود سرمایه را داشتند. در مقابل وبملت، کالا، فلوله، خاور و پی پاد بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند؛ بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی صعودی داشت. گروه خودرو و ساخت قطعات لیدر سنتی بازار سبزترین گروه بازار بود.

بدین ترتیب شاخص کل ۷ هزار واحدی بالاتر از نیمه کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رسید و به نظر می‌رسد در این محدوده با حمایت شاخص مواجه هستیم. با این حال شاخص در سطح ۲.۲ میلیونی نیز با مقاومت مواجه است و معامله گران امیدوارند امروز دست کم تا نزدیکی این سطح رشد کند.

منبع: اکوایران

ارسال نظر