تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۲

با تحلیل ارز دیجیتال بیت کوین آشنا شوید

روش‌های مختلفی برای تحلیل بیت کوین وجود دارد که با به‌کارگیری آن‌ها، می‌توان صعودی یا نزولی بودن این دارایی در آینده را مشخص کرد. در این بخش قصد داریم به سه مورد از برترین متدهای موجود اشاره کرده و توضیحاتی درمورد هرکدام ارائه دهیم.

اقتصاد۲۴- در سال‌های اخیر با افزایش محبوبیت بیت کوین، افراد بیشتری به سرمایه‌گذاری در این دارایی دیجیتال علاقه‌مند شدند. یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها، پیداکردن روش‌هایی است که بتوانند با کمک آن‌ها، آیندهٔ BTC را پیش‌بینی کرده و بهترین نقاط ورود و خروج به بازار را شناسایی کنند. در این مقاله قصد داریم مدل‌های مختلفی را که می‌توان از آن‌ها برای مشخص‌کردن روند بازار استفاده کرد به شما معرفی کنیم تا با به‌کارگیری‌شان سود کسب کرده و سرمایهٔ خود را افزایش دهید.

انواع تحلیل بیت کوین

روش‌های مختلفی برای تحلیل بیت کوین وجود دارد که با به‌کارگیری آن‌ها، می‌توان صعودی یا نزولی بودن این دارایی در آینده را مشخص کرد. در این بخش قصد داریم به سه مورد از برترین متدهای موجود اشاره کرده و توضیحاتی درمورد هرکدام ارائه دهیم:

تحلیل تکنیکال

اولین و متداول‌ترین روش برای تحلیل بیت کوین، تکنیکال است. معامله‌گران با استفاده از تکنیک‌های مختلف، تلاش می‌کنند روند حرکتی و آیندهٔ مارکت را پیش‌بینی کنند. درواقع هدف این است که با بررسی نمودار بیت کوین، بتوان نقاط چرخش بازار را شناسایی کرد و با اتخاذ استراتژی مناسب، در بهترین زمان ممکن اقدام به خرید یا فروش این دارایی کرد. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، مثل شناسایی الگوهای کلاسیک، استفاده از اندیکاتورها و... که افراد باتوجه‌به علاقهٔ خود، می‌توانند یکی از آن‌ها را استفاده کنند. به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از فعالان بازار که از این سبک تحلیل استفاده می‌کنند، اعتقاد دارند همهٔ اطلاعات موردنیاز آن‌ها در نمودار بیت کوین وجود دارد. برخی از تحلیل‌گران متعصب به‌هیچ‌عنوان از سایر روش‌ها استفاده نمی‌کنند و آن را اتلاف وقت می‌دانند.

به این نکته توجه داشته باشید که اصلی‌ترین هدف شما در Technical analysis، به‌دست آوردن مناطق مهم مقاومت و حمایت است. برای مشخص‌کردن این محدوده‌ها، راه‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید نمودار قیمت و گذشته بازار را بررسی کنید. هرگاه چرخش‌هایی را مشاهده کردید، نسبت‌به آن‌ها حساس شوید. برای تعیین قدرت Zone موردنظر، باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • اگر برخورد به منطقهٔ مشخص‌شده بیش از 2 بار باشد، حمایت و مقاومت شما بسیار قوی است.

  • اگر برخورد به منطقهٔ مشخص‌شده 2 بار باشد، حمایت و مقاومت ضعیف است. پس در صورت رسیدن قیمت به آن، باید بادقت بیشتری وارد معامله شد، زیرا احتمال شکست زیاد است.

  • اگر قیمت از ناحیه‌ای که مدنظر شماست فقط یک بار برگشت‌خورده باشد به آن منطقه عرضه و تقاضا گفته می‌شود.

البته روش‌های دیگری برای مشخص کردن نقاط مهمی که ممکن است بازار در آینده به آن واکنش نشان دهد وجود دارد که از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها می‌توان به فیبوناچی و میانگین‌های متحرک اشاره کرد. بهتر است از این دو ابزار، برای اعتبارسنجی ناحیه‌هایی مشخص در هنگام تحلیل نمودار بیت کوین شده استفاده کنید تا با خیالی آسوده، معاملات خود را انجام دهید.

تحلیل فاندامنتال بیت کوین

فاندامنتال یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن، تحلیل آیندهٔ قیمت بیت کوین را انجام داد. در این حالت نیازی نیست شما نمودار بیت کوین را بررسی کنید. درواقع برای پیش‌بینی آینده، باید نگاه عمیق‌تری به بازار داشته باشید. با این کار می‌توانید ارزش ذاتی یک دارایی را به‌دست آورید. برخی از اطلاعاتی که برای بررسی آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل اخبار بیت کوین، ارزش بازار، تعداد کوین‌های استخراج نشده، سختی شبکه و مواردی از این‌ دست هستند. در کنار تمام موارد گفته‌شده، شما وظیفه دارید تا وایت پیپر BTC را نیز بادقت مطالعه کنید تا اطلاعات خود درمورد اهداف پروژه و کاربردهای مدنظر طراح را افزایش دهید.

مهم‌ترین مواردی که در هنگام تحلیل قیمت بیت کوین باید به آن توجه کنید عبارت هستند از:

  • وایت پیپر؛

  • محدودیت تعداد کوین‌ها؛

  • کاربردها؛

  • حجم معاملات؛

  • ارزش بازار؛

  • اخبار بیت کوین.

آنچین

یکی از روش‌های تحلیل که فقط در بازار کریپتو می‌توان از آن استفاده کرد، آنچین است. بیت کوین با استفاده از فناوری بلاک‌چین طراحی و تولید شده‌است، به همین دلیل کلیهٔ اطلاعات و داده‌های مربوط به این دارایی را می‌توان به‌راحتی در اینترنت مشاهده کرد.

به کمک تحلیل درون زنجیره‌ای، می‌توانید رفتارهای مختلفی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند مثل خرید، فروش یا نگه‌داری دارایی را بررسی کنید. برخی از مواقع ممکن است ماینرها رمزارزهایی که به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنند را نفروشند یا نهنگ‌های بازار ترجیح دهند برای مدتی دارایی‌های خود را هولد کنند. داشتن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید میزان عرضه کاهش پیدا می‌کند. پس به‌احتمال فراوان در آیندهٔ نزدیک، قیمت BTC صعودی می‌شود.

برای دسترسی به اطلاعات موردنظر دو روش وجود دارد. خودتان با استفاده از جستجوگرهای طراحی‌شده، داده‌ها را پیدا کنید یا از خدمات سایت‌هایی مثل گلس نود استفاده کنید. البته جهت استفاده از برخی گزارش‌های منتشرشده در این منبع معتبر، باید هزینه پرداخت کنید.

برخی از پارامترهایی که در تحلیل آنچین باید به آن توجه کنید عبارت هستند از:

  • آدرس‌های فعال؛

  • تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه؛

  • هش ریت؛

  • میزان پاداش دریافتی ماینرها؛

  • تعداد کل توکن‌های در گردش.

بهترین روش تحلیل بیت کوین کدام است؟

پس از این‌که انواع تحلیل ارز  بیت کوین را مورد بررسی قرار دادیم، حال زمان آن فرا رسیده است تا بهترین روش برای پیش‌بینی آیندهٔ این دارایی را مشخص کنیم. به نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار، هیچ‌کدام از روش‌های گفته‌شده، برتری نسبت‌به دیگری ندارند. در بسیاری از مواقع، نظر شخصی تریدر مشخص می‌کند کدام روش برای او مناسب‌تر است. ولی به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید بخش زیادی از سبد خود را به این دارایی اختصاص دهید، از هر سه روش به‌صورت هم‌زمان برای تحلیل قیمت بیت کوین استفاده کنید، زیرا احتمال خطای شما را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

بیت کوین یکی از دارایی‌هایی است که در حال حاضر بسیاری از فعالان بازارهای مالی، بخشی از سبد سرمایهٔ خود را به آن اختصاص داده‌اند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم اطلاعاتی را درمورد تحلیل نمودار بیت کوین و سایر روش‌های انجام این کار در اختیار شما قرار دهیم تا درصورتی‌که قصد خرید این توکن را دارید، متضرر نشوید. به شما توصیه می‌کنیم بخش‌های مختلف این مقاله را بادقت مطالعه کنید و پس از انتخاب روش مناسب و کسب اطلاعات کافی درمورد آن، در این بازار سرمایه‌گذاری کنید.

ارسال نظر