تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۰ تير ۱۴۰۲

تردید معامله‌گران برای ورود به بازار دلار

قیمت دلار در سه روز ابتدایی هفته جاری روند کاهشی داشت؛ اما از محدوده ۴۹ هزار تومانی نیز خارج نشد. معامله‌گران این بازار متاثر از اخبار و سیگنال‌هایی که در هفته‌های گذشته روانه بازار شد و به سرانجام نرسید، در بلاتکلیفی قرار دارند.

اقتصاد۲۴- روز گذشته قیمت دلار با کاهش محدود ۱۵۰ تومانی با رقم ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان مبادله شد. دیروز ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران به برخی اخبار و سیگنال‌هایی که در هفته‌های گذشته بر بازار ارز تاثیر گذاشت، اشاره کرد.

در این نشست علاوه بر اینکه کنعانی در مورد تبادل اسرا میان ایران و رژیم صهیونیستی با وساطت مسکو پاسخ روشنی ارائه نداد؛ درباره موضوعاتی نظیر دیدار وزیر امور خارجه با رئیس جمهوری آذربایجان و بهبود روابط دو کشور، سفر رئیس جمهوری به سه کشور آفریقایی، تقویت همکاری‌ها با کشور‌های همسایه و اقدام کشور‌های غربی درتشکیل کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل اظهاراتی را مطرح کرد.

معامله‌گران نگران رکب بازارساز

بازار‌های مالی از ابتدای سال تا کنون در انتظار نتایج مشخصی درباره موارد اشاره شده هستند که دیروز توسط سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح شد، بی‌نتیجه ماندن سیگنا‌ل‌هایی که در ماه‌های گذشته روانه بازار شده معامله‌گران را میان خرید یا فروش سرگردان کرده است. فعالان بازار ارز از ترس رکب بازارساز از سویی و اخباری مساعد در خصوص توافقات برجام دست از مبادله کشیده‌اند.


بیشتر بخوانید: هشدار به خریداران دلار/ ریزش سنگین قیمت دلار دور از ذهن نیست


کارشناسان اقتصادی معتقدند که بازارساز تاکنون با خبردرمانی، موفق به مهار قیمت دلار شده است. آن‌ها می‌گویند اگر خبر‌های قطعی در حوزه برجام و سیاست خارجی به بازار ارز تزریق نشود، از اواسط تابستان شاهد تسریع در روند قیمت دلار خواهیم بود.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۱۹ تیر قیمت اسکناس دلار در سایت بازار متشکل ارزی تغییر قیمتی نداشت و با رقم۴۱ هزار و ۲۵۸ تومان ارائه شد. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۷ تومان عرضه شد و یک ریال کاهش قیمت داشت.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

در آخرین معامله دیروز یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۴ هزار و ۷۲۸ تومان معامله شد و کاهش ۱۰۰ تومانی داشت. اما قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با کاهش ۷۰ تومانی با قیمت ۴۵ هزار و ۱۸۳ تومان رسید. یوروی حواله نیز همین مقدار کاهش داشت و با قیمت ۴۱ هزار و ۷۶ تومان عرضه شد.

گفتنی است درهم امارات دیروز با رقم ۱۳ هزار و ۷۶۰ تومان معامله شد و کاهش قیمت ۴۰ تومانی داشت. در سایت بازار متشکل ارزی نیز قیمت درهم نسبت به آخرین معامله دیروز تغییر نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۲۱۳ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۴ تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر