تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۲

دلاربازان برای خرید کمین کردند

فعالان بازار معتقدند در شرایط کنونی در صورتی که دلار در مرز ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان مورد حمایت قرار نگیرد احتمال عقب نشینی به کانال ۴۸ هزار تومان هم محتمل خواهد بود.

اقتصاد۲۴- قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب در مرز حساسی معامله شد. هر برگ اسکناس آمریکایی دیشب با ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. از سوی دیگر نرخ دلار در بازار شبانه هرات هم در حدود ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

دلار در مرز حساس

نرخ حواله درهم نیز ۱۳هزار و ۶۸۰ تومان بود. نکته مهم این است که نرخ برابری درهم به دلار نزدیک مرز مقاومتی ۵۰هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد که با قیمت دلار نقدی فاصله تقریبا یک هزار تومانی را نشان می‌دهد.

فعالان بازار معتقدند در شرایط کنونی در صورتی که دلار در مرز یا شده مورد حمایت قرار نگیرد احتمال عقب نشینی به کانال ۴۸ هزار تومان هم محتمل خواهد بود.


بیشتر بخوانید:  پیش بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده


به عقیده آن‌ها در صورتی که دلار حمایت روانی ۴۹ هزار تومان را از دست بدهد مهم‌ترین محدوده حمایتی در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود. از نگاه آن‌ها اگر قیمت دلار این سطح مهم را نیز از دست بدهد ممکن است تا سطح ۴۴ هزار تومان هم پایین بیاید. با این حال لازمه به وقوع پیوستن این امر ارسال فاند‌های مثبت و قطعی خبری از جمله توافق هسته‌ای و ... می‌باشد.

دسته‌ای از معامله گران مدعی هستند در شرایط فعلی حجم خرید‌ها در بازار دلار به شکل معناداری کاهش یافته و کمتر کسی تمایل به خرید دارد. این دسته از معامله گیران می‌گفتند برخی از خریدارن برای خرید ارز در نرخ‌های پایین‌تر نقشه کشیده اند و تاکتیک صبر را در پیش گرفته اند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر