تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۲

مصرف داخلی فولاد چقدر است؟

طبق آمار، میزان مصرف ظاهری فولاد طی دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای مقاطع طویل، شمش و محصولات فولادی ۰.۵ تا ۳.۱ درصد بیشتر شده، اما برای مقاطع تخت و آهن اسفنجی میزان مصرف ظاهری کمتر شده است.

اقتصاد۲۴-بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفته، از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه بالغ بر دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور تولید شده که از این میزان یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است.

این میزان ۳.۱ درصد بیشتر از مصرف این مقطع فولادی در دو ماهه سال گذشته معادل یک میلیون و ۷۳۹ هزار تن است.

پس از آن در مجموع، از شش میلیون و ۳۱۹ هزار تن شمش فولادی تولیدی در دو ماهه ابتدایی سال جاری، قریب به پنج میلیون تن آن صرف مصارف داخلی شده که نسبت به چهار میلیون و ۸۱۹ هزار تن مصرفی در دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، حدود ۱.۸ درصد افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید:قیمت میلگرد هر روز رکورد می‏‏‌زند


تغییرات در مصرف محصولات فولادی در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییرات قابل توجهی نداشته و تنها ۱۸ هزار تن بیشتر است. در حالیکه طی دو ماه نخست سال گذشته سه میلیون و ۵۷۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور مصرف شده بود، این عدد در مدت مذکور سال جاری به سه میلیون و ۵۹۶ هزار تن رسیده و فقط ۰.۵ درصد رشد کرده است.

در دو ماهه ابتدایی امسال، یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن از مقاطع تخت فولادی صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به سال گذشته که یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن بوده، ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

در نهایت مصرف آهن اسفنجی نیز ۰.۳ درصد کاهش یافته و از شش میلیون و ۵۳۷ هزار تن در مجموع دو ماهه ۱۴۰۱ به شش میلیون و ۵۱۹ هزار تن رسیده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر