طبق آخرین کاتالوگ وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، «اوپتیک» آماده ورود بزرگ خود به بازار به این کشور است. این کاتالوگ دروازهای برای مدلهای خودرو است تا مجوزهای خود را برای فروش در چین با پیروی از رویههای نظارتی سختگیرانه این کشور تضمین کنند.
حالا بیایید با اعداد صحبت کنیم، زیرا باید در نهایت با آن روبرو شویم، اندازه مهم است، به ویژه زمانی که صحبت از خودروهای شاسی بلند میشوند. «اپتیک» یک پروفایل نسبتا جمع و جور با طول ۴۸۲۲ میلی متر، عرض ۱۹۱۲ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۴۲ میلی متر یا ۱۶۴۴ میلی متر بسته به نوع آن ارائه میکند. فاصله بین دو محور آن ۲۹۵۴ میلی متر است. در مقابل، «نیوای اس ۶» (Nio ES۶)، یکی از شاسی بلندهای مطرح چینی، کمی بلندتر و بلندتر با طول ۴۸۵۴ میلیمتر، ۱۹۹۵ میلی متر عرض، ۱۷۰۳ میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۲۹۱۵ میلی متر است.
بیشتر بخوانید: معرفی تسلا رودستر، پرشتابترین خودروی جهان + عکس
اما نکته مهم اینجاست: «اپتیک» در دو نوع با قدرت بیشتر و کمتر موتور عرضه میشود، «اپتیک» کوچکتر، قدرت کمتری دارد. دو نوع موجود دارای موتورهایی هستند که به ترتیب قادر به تولید ۱۵۰ کیلووات در رنوع ضعیفتر و ۱۸۰ کیلووات در نوع قویتر هستند. این به هیچ وجه به موتورهای دارای قدرت ۴۰۰ کیلووات Nio ES۶ نزدیک نیست. برای پشتیبانی از باتری، کادیلاک در سرمایه گذاری مشترک بین SAIC و CATL شریک است، اما هنوز اطلاعاتی در مورد ظرفیت وجود ندارد.
«اپتیک» در قلب چین، در مرکز تولید SAIC در ووهان واقع در استان هوبی مونتاژ خواهد شد. این دومین مدل تمام برقی کادیلاک پس از «لیریک» (Lyriq) است. لیریک با طول ۵۰۰۳ میلیمتر، ۱۹۷۸ میلیمتر عرض و ۱۶۳۵ میلیمتر ارتفاع و فاصله بین دو محور ۳.۰۹۴ میلیمتر، خودرویی بسیار بزرگتر است.
کادیلاک اخیرا در مورد «لیریک» اعلام کرد که بسته حقوقی گنجانده شده در قیمتهای «لیریک» اکنون یک افزونه اختیاری است و قیمت اولیه در چین را ۷۸۰۰ یورو کاهش میدهد.
انتظار میرود «اپتیک» با قیمت رقابتیتری شروع به کار کند. به نظر میرسد کادیلاک آماده سوار شدن بر موج خودروهای برقی در سراسر چین است. واضح است: کادیلاک فقط آرام در کنار زمین قرار نگرفته، آنها در زمین، آماده و آماده بازی هستند. حالا بیایید ببینیم بازی چگونه پیش میرود.