تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

بازار چشم‌انتظار زمان ورود خودرو‌های خارجی دست‌دوم به ایران+ جدول قیمت

رصد بازار خودرو نشان می‌دهد پرطرفدار‌های ایران‌خودرو امروز کمی طعم افزایش قیمت را چشیدند، اما این رشد چندان محسوس نبود، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو انتظار برای تعیین وضعیت خودرو‌های وارداتی موجب شده تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد.

اقتصاد۲۴-بلاتکلیفی خودرو‌های وارداتی یکی از عمده دلایلی است که فعالان بازار سردرگمی قیمتی در بازار را به آن نسبت می‌دهند، روندی که امروز و با اعلام خبر بررسی استاندارد خودرو‌های وارداتی در گمرک کمی رنگ باخت، اما همچنان در این خصوص ابهاماتی وجود دارد. امروز گمرک اعلام کرد که صدور مجوز استاندارد برای خودرو‌های وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار شروع شده است؛ با توجه به این خبر می‌توان گفت احتمالا از فردا شاهد واکنش بازار به آخرین خبر خودرو‌های وارداتی خواهیم بود و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که نرخ دلار افزایشی نباشد شاهد تغییر قیمت خودرو خواهیم بود.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S۵ پلاس»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «۲۰۷ پاناروما اتومات» رشد یک تا ۵ میلیون تومان در بازار داشتند و بیشترین رشد به «هایما S۵ پلاس» رسید.

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودرو‌های «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:آغاز فروش اقساطی خودرو‌های چینی با اقساط ۳۰ ماهه + لینک


رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشتر پرطرفدار‌های ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۶۰ میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. اما امروز «هایما S۵ پلاس» رشد ۵ میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و ۴۹۴ میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار تغییر قیمت نداشت و ۶۲۵ میلیون تومان قیمت خورد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» رشد ۳ میلیونی قیمت داشت و در بازار ۸۱۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان پرطرفدار‌های ایران خودرو امروز «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم افزایش یک میلیونی را تجربه کرد و در بازار ۷۹۹ میلیون قیمت خورد و به مرز ۸۰۰ میلیونی بازگشت.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر