تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۲

خودرو‌های ام جی MG چه زمانی به بازار ایران می‌آید؟

شرکت خودروسازی MG یکی از برند‌های قطعی جهت واردات از سوی خودروسازی بهمن موتور اعلام شد. ام جی ۱، ام جی ۵ و ام جی ZS سه محصول از این شرکت بوده که وارداتشان قطعی است.


اقتصاد۲۴- شرکت ام جی (MG) برندی نام آشنا در بین ایرانیان است که قبل از تحریم‌های صنعت خودرو از سال ۱۳۹۷، برخی از مدل‌های آن در داخل مونتاژ می‌شد. این برند، یک روح بریتانیایی در کالبد چینی است. چراکه مالکیت شرکت از ابتدای تأسیس آن در انگلستان، توسط شرکت‌های مختلفی خریداری و دست به دست شده و نهایتاً دو شرکت چینی SAIC و NANJING در سال ۲۰۰۵ MG را خریداری کردند.

اما اکنون گروه بهمن قصد دارد با واردات سه محصول از شرکت ام جی با نام‌های ZS، ام جی ۱ و ام جی ۵، آن‌ها را روانه بازار کند.

معرفی ام جی ZS

این خودرو در رده کراس‌اوور‌های کامپکت قرار می‌گیرد و همان‌طور که از نام رده آن پیداست، ابعاد کوچکی دارد. این خودرو دارای طول ۴۳۱۴ میلی‌متر، عرض ۱۸۰۹ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۲۰ میلی‌متری است. همچنین وزن خالص خودرو به ۱۲۵۵ کیلوگرم می‌رسد.

پیشرانه قرار گرفته روی ام جی ZS برخلاف اکثر چینی‌های بازار، یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت تولیدی ۱۱۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر است. قدرت تولیدی فوق از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این پیشرانه از لحاظ قدرت و گشتاور تولیدی در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما به دلیل نداشتن توروبوشارژ یا سیستم GDI، استهلاک پایین‌تری نیز خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:  آرایش جدید در بازار خودرو‌های مونتاژی


از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی ZS می‌توان به کروزکنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، ایربگ‌های پرده‌ای، دوربین دنده عقب، سنسور نور و باران، نمایشگر ۸ اینچی و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

معرفی ام جی ONE

ام جی وان در دسته خودرو‌های هاچ‌بک قرار می‌گیرد که دارای ۴۵۸۱ میلی‌متر طول، ۱۸۷۱ میلی‌متر عرض و ۱۶۱۷ میلی‌متر ارتفاع است. از سوی دیگر وزن خالص این هاچ‌بک به ۱۵۱۵ کیلوگرم می‌رسد که مقدار بالایی به شمار می‌رود.

پیشرانه قرار گرفته روی این خودرو، یک موتور ۱.۵ لیتری TGDI با حداکثر قدرت تولیدی ۱۸۱ اسب‌بخار و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور است. قدرت تولیدی فوق به کمک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. پیشرانه ام جی ONE قادر است در ۸.۸ ثانیه این هاچ‌بک سنگین وزن را از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

از جمله آپشن‌های این خودرو می‌توان به کروزکنترل (کروزکنترل تطبیقی در مدل فول)، کنترل کشش و پایداری، سنسور فشار باد تایر، ایربگ‌های پرده‌ای (تن‌ها در نسخه‌های فول)، اتوهلد، دوربین دنده عقب (دوربین ۳۶۰ درجه برای مدل‌های فول)، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و وایرلس شارژ برای مدل فول اشاره کرد.

معرفی ام جی ۵

ام جی ۵ یک سدان کامپکت با طراحی بسیار زیباست. این سدان چینی- انگلیسی ۴۶۰۱ میلی‌متر طول، ۱۸۱۸ میلی‌متر عرض و ۱۴۸۹ میلی‌متر ارتفاع دارد و به طور کلی وزن خالص آن به ۱۲۳۰ کیلوگرم می‌رسد.

اما برخلاف ظاهری جذاب و اسپرت، یک پیشرانه ضعیف روی آن به کار رفته است. پیشرانه ۱.۵ لیتری این سدان زیبا توانایی تولید حداکثر ۱۱۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد که از طریق گیربکس CVT، قدرت فوق را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند؛ بنابراین ترکیب پیشرانه فوق با گیربکس CVT و وزن ۱۲۳۰ کیلوگرمی، می‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو را بسیار بالا ببرد و انتظار شتاب زیر ۱۰ ثانیه از آن اشتباه است.

ام جی ۵ در فول‌ترین نسخه دارای آپشن‌هایی همچون کنترل کشش و پایداری، سنسور فشار باد تایرها، ایربگ‌های جانبی جلو و پرده‌ای، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروزکنترل تطبیقی و کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری است.

همچنین رادار خطی، هشدار حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، هشدار برخورد از جلو از امکاناتی به شمار می‌رود که در نسخه‌های گران قیمت ام جی ۵ به چشم می‌خورد.

اما نکته مهم اینکه مشخصات اعلامی این سه خودرو، بر اساس کاتالوگ رسمی شرکت سازنده و نسخه‌هایی که احتمال واردات آن‌ها توسط بهمن وجود دارد، نوشته شده و ممکن است نسخه نهایی با پیشرانه و امکانات متفاوت در داخل کشور عرضه شود.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر