تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

ولی‌عهد عربستان به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه با اشاره به پذیرش دعوت به عمل آمده از ولی‌عهد عربستان برای سفر به تهران گفت: آقای محمد بن سلمان امروز اعلام کرد که در زمان مناسب به تهران سفر می‌کند.

اقتصاد۲۴- حسین امیرعبداللهیان امشب (جمعه) ۲۷ مرداد ماه در گفتگو با خبرنگاران درباره سفرش به عربستان سعودی و رایزنی‌های انجام شدهذگفت: آقای ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند. آقای رئیسی دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر انجام خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم از آقای محمد بن سلمان دعوت کرده است که ایشان امروز گفتند که این دعوت را پذیرفتم و برنامه ریزی می‌کنم در زمان مناسب به تهران سفر کنم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره بازدید از اماکن دیپلماتیک ایران در عربستان سعودی هم بیان کرد: اتفاقی که در سه ماه گذشته برداشته شد و در جریان این سفر، من و هیأت همراه با حضور در سفارت ایران در ریاض و همچنین سرکنسولگری ایران و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت دیپلمات‌های کشورمان در ریاض و جده باشیم.


بیشتر بخوانید: توئیت امیرعبداللهیان پس از دیدار با بن سلمان


این دیپلمات عالیرتبه ایرانی گفت: همین اقدام در خصوص دیپلمات‌های عربستان سعودی در تهران و مشهد انجام شده است. آن‌ها مستقر هستند و طی روز‌های آینده سفرای دو کشور در پایتخت‌ها مستقر خواهند شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: تأکید من و وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان دو کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران هم از جمله توافقاتی بود که در راستای روابط اقتصادی و تجاری پایدار مورد توجه ما قرار داشت.

منبع: فارس
ارسال نظر