تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

کاهش تقاضا در بازار دلار

 معامله گران می‌گویند در روز‌های پایانی ماه بازار دلار با کمبود نقدی و بی پولی روبرو شده است و به همین دلیل قیمت دلار در یک محدوده خاص معامله می‌شود.

اقتصاد۲۴-  قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب در محدوده ۴۸ هزار و ۸۸۰ هزار تومان به فروش رسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار در چند وقت گذشته در یک محدوده خاص در نوسان بوده است.  

از جمله دلایل این ثبات نرخ می‌توان به مواردی مانند «کاهش ریسک‌های سیاسی و بهبود روابط خارجی»، «بهبود وضعیت فروش نفت» و «آزاد‌سازی منابع بلوکه شده ارزی در کشور‌های خارجی» اشاره کرد.

معامله گران می‌گویند در روز‌های پایانی ماه بازار با کمبود نقدی و بی پولی روبرو شده است. به عقیده آن‌ها نکته مهم بازار، کاهش حجم تقاضا به دلیل خالی شدن جیب خریداران در بازار فردوسی به دلیل روز‌های پایانی ماه است و تا زمانی که پول وارد بازار نشود احتمالا دلار نوسان معناداری را تجربه نخواهد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط فعلی دلار هرات به حمایت مهم خود نزدیک شده است و دلار تهران با حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومانی فاصله دارد، فعالان بازار می‌گویند در صورتی که قیمت دلار در تهران مرز حمایتی یادشده را از دست دهد ممکن است فشار فروش  به بازار زیاد  شود و به در این صورت دلار به مرز حمایتی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان برخواهد گشت.

برخی دیگر هم می‌گویند احتمالا دلار در روز‌های پایانی ماه در محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ نومان تا ابتدای مرز ۴۹ هزار تومان در نوسان باشد.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر