تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۲

اعزام ۳۰۰ روحانی مسلط به زبان عربی به عراق

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) از اعزام ۳۰۰ روحانی مسلط به زبان عربی به عراق خبر داد.

اقتصاد۲۴ –دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) از اعزام ۳۰۰ روحانی مسلط به زبان عربی به عراق خبر داد و گفت: با کمک نرم‌افزار کاربردی اربعین، جزئیات مربوط به موکب‌ها در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید احمدی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: گرچه هنوز موکب‌های عراقی در مسیر راهپیمایی به صورت کامل برپا نشده، اما حضور زائران ایرانی در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) آغاز شده است.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) همچنین در ادامه از برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای مبلغان و فعالان اربعین خبر داد.

وی با بیان این که تعدادی از مبلغان که به دو زبان اردو و پشتو آشنایی دارند به مرزهای چذابه و شلمچه برای راهنمایی زائران خارجی اعزام خواهند شد، تصریح کرد: براساس درخواست برخی از موکب داران عراقی که در راهپیمایی اربعین، حدود ۳۰۰ روحانی آشنا به زبان عربی با کمک حوزه علمیه قم به عراق اعزام می‌شوند.

احمدی همچنین گفت: در ارتباط با توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی و همچنین آداب و رسوم مردم عراق موشن‌گرافی و اینفوگرافی‌هایی تهیه شده است. دفترچه کامل زائر نیز به کمک کمیته‌های تخصصی ستاد اربعین تهیه شده تا در اختیار زائران قرار بگیرد.

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با بیان این که برنامه‌های فرهنگی از پنچ شنبه آینده در نجف شروع می‌شود، اظهار کرد: برگزاری همایش در ارتباط با راهپیمایی اربعین حسینی با حضور اساتید ایرانی و عراقی و اجرای روایت‌های عاشورایی از دیگر برنامه‌های این کمیته در ایام اربعین است.

ارسال نظر